Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Riik võtab teeinfo kogumise taas enda kätte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti teede liiklusolusid hakkab jälgima maanteeamet.
Eesti teede liiklusolusid hakkab jälgima maanteeamet. Foto: Peeter Langovits/Postimees

Kui seni kogus infot Eesti teede liiklusolude kohta erafirma, siis nüüd on otsustanud maanteeamet taas sellega ise tegelema hakata.

«Enne 1997. aastat kogus, töötles ja edastas maanteeamet ise teedealast operatiivinfot. Kuni selle aasta lõpuni ostab amet infoteenust sisse avalikul riigihankel leitud teenusepakkujalt,» rääkis maanteeameti maanteeinfokeskuse osakonna juhataja Kristjan Duubas.

Ta lisas, et 1997. aasta otsus tulenes sellest, et toona oli riik võtnud suuna soodustada pigem teenuste sisseostmist nendes valdkondades, kus see oli võimalik.

Duubas kinnitas, et otsus hakata taas ise liiklusinfo kogumisega tegelema pole seotud sellega, nagu oleks neil probleeme senise teenusepakkujaga Kiirkanduriga. «Ühtegi sanktsiooni ei ole lepinguperioodil nende vastu rakendatud,» kinnitas ta.

Ametniku kinnitusel on maanteeinfo tööd ladusam kujundada kui maanteeinfokeskus on maanteeameti struktuuriüksus. «See puudutab nii infotehnoloogilist arengut, suhtlemist riigi teiste ametkondadega, kriisikommunikatsiooni korraldamist hädaolukordades jm,» selgitas ta.

Nii loodetakse näiteks pärast muudatust, et maanteeamet saab maanteetranspordivõrgustiku infovahetust paremini siduda politsei- ja piirivalveameti ning päästeameti infovahetussüsteemidega.

Kuna maanteeinfokeskuse osakond töötab ööpäevaringselt 24/7, siis sellega seoses asub alates uuest aastast ametisse kuus vahetustega tööl käivat inimest. Maanteeametil on kokkulepe praegu AS Kiirkanduri juures töötava nelja inimesega, kes jätkavad tööd maanteeameti osakonnas.

Maanteeameti kinnitusel ameti kulud ise teenust pakkudes ei suurene.
 

Tagasi üles