Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

PPA ei pea kullereid passide kättetoimetamisel turvaliseks lahenduseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti pass
Eesti pass Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Välisminister Urmas Reinsalu (Isamaa) lubadus hakata Eesti passe kulleriga koju saatma tekitas passide taotlemisega tegelevates ametnikes küsimusi, sest lahendus on kallis ja ebaturvaline. 

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) identiteedi ja staatuste büroo juht Margit Ratniku sõnul ei ole passide kättetoimetamine kulleriga võimalik ühel põhjusel – amet ei ole seda lihtsalt rakendanud, edastas «Aktuaalne kaamera».

«Eesti maksumaksja võimekust arvestades peame me valima ühe lahenduse, kuidas inimeseni jõuda kõige mugavamal viisil, aga turvaliselt, sest kui riik annab isikuttõendava dokumendi isikule, siis riik annab garantii, et see isik on see isik,» selgitas Ratnik, miks riik dokumente väljastades seadust ei täida ja lisas, et nii maksuamet, maanteeamet juhilubadega, pangad töötavad selle identiteedi peal, mille riik on öelnud, see tähendab, et riik peab olema väga veendunud, et dokumendi taotles õige isik ja kätte sai õige isik.

Ratniku sõnul saab lähiajal kõiki korduvaid isikuttõendavaid dokumente taotleda internetist, kuid kulleriga neid saatma ei hakata, kuna see on maksumaksja jaoks kallis.

«See tehnoloogia, mis kontrollib dokumendi liikumist alates trükkimise faasist kuni logistikasse panemiseni ja väljastamiseni, see logistiline vaade kajastub kõigis infosüsteemides ja üle riigi suhtleb ta erinevate infosüsteemidega, kõik see tehnoloogia on äärmiselt kallis,» rääkis Ratnik.

Tagasi üles