Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Mercedes-Benz A-klass torkab silma moodsa disaini ja tehnoloogiaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kergelt kupeelik joon ja head proportsioonid.
Kergelt kupeelik joon ja head proportsioonid. Foto: Esta Tatrik

Noobelmarkide seas peetakse endiselt sedaanidest lugu. Nii on ka Mercedes-Benzi A-klass lisaks luukpärale nüüd saadaval ka sedaanina. Esindatud on nii moodne disain kui ka tehnoloogia. Siiski, mõne nüansiga.

Madal, voolujooneline, elegantne. Kui praegune A-klass kannab selle iseloomustuse sirgelt välja, siis esimese põlvkonna juures ei andnud miski märku, et see kunagi nii võiks minna. 1990ndate keskpaigas turule tulnud A-klass oli lühike, liiga kõrge, töntsakas mahtuniversaal, mis tagatipuks oskas rootslaste korraldatud kurikuulsas põdratestis kohutavalt koperdada. Nüüd on see kõik ammune ajalugu, kurioosum minevikust.

Praegune A-klass on luukpärale lisaks saanud sedaankere. Sedaanid on linnadžiipide rünnaku ees (vähemalt Euroopa tänavapildis) niivõrd oma nišši nihkunud, et hakkavad muutuma erilisteks, ja seda ikka heas mõttes. Kes oleks võinud uskuda, et sedaan võib tunduda cool. Nagu näiteks meie proovisõiduk – heade proportsioonidega, nurkades veidi allapoole kaarduva aknajoonega, kissitavate esituledega ja kokkuvõttes sportliku ilmega.

Ometi ei maksa tormata temast sportlikku olemust otsima.

Tagasi üles