Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
(+372) 507 3066

TS Laevad paneb parvlaeva Tõll 1,6 miljoni toel sõitma elektriga (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Parvlaev Tõll
Parvlaev Tõll Foto: TS Laevad

Mandri ja suursaarte vahelist laevaliiklust opereeriv laevandusettevõte TS Laevad OÜ sõlmis lepingu Eesti laevaehitusfirmaga Baltic Workboats AS parvlaeva Tõll keskkonnasõbralikuks hübriidlaevaks ümberehitamiseks, kokku lähevad tööd maksma 1,6 miljonit eurot.  

Ümberehituse käigus paigaldatakse laevale akupank, mis võimaldab vähendada diiselkütuse tarbimist ning sellest tekkivate heitgaaside vähendamist asendades fossiilse kütuse  akupankadesse salvestatud elektrienergiaga.

TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel ütles, et Eesti Natura 2000 külgneval Väinamere hoiualal opereeriva laevafirmana on keskkonnasõbralikkus meile ülioluline.

«Parvlaevadele on viimastel aastatel loodud mitmeid keskkonnasõbralikke lahendusi. Eestis oleme esimesed, kes diisel-elekter hübriid lahendust hakkab kasutama parvlaeval, mis sõidab suure ööpäevaste väljumiste ja manööverduste arvu juures ning talvekuudel miinuskraadides ja  jääoludes nagu seda pakub Virtsu-Kuivastu liin,» märkis ta. «Usume, et lühematel parvlaevaliinidel on keskkonnasõbralikud elektrilaevad parvlaevanduse tulevik nii Eestis kui mujal, eriti arvestades ülemaailmseid kliimaeesmärke õhku paisatava CO2 vähendamiseks.»

Akupank paigaldatakse laeva sisemuses olevasse spetsiaalselt selleks kohandatavasse ruumi. TS Laevad loodab selle projektiga asendada umbes viiendiku parvlaeva diislikütuse tarbimisest elektrienergiaga.

Kaabel lisas, et kui projekt on edukas, võetakse tehnoloogia edaspidi kasutusele kõigil neljal ettevõtte uuel laeval. «Tegutseme selles suunas, et tulevikus täielikult loobuda Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini. Usume, et iga aastaga saab keskkonnasõbralikkus aina olulisemaks argumendiks ka meie reisijatele.»

Ehitustööd teostab peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnib Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnib Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse on projekteerinud LMG Marin. Investeeringu kogumaksumus on 1,6 miljonit eurot.

Ettevalmistustöödega alustatakse koheselt  ja ümberehitustööde algus on planeeritud käesoleva aasta oktoobrikuu keskpaigaks, mis tehakse peamiselt laeva liinil oleku ajal. Laeva lõplikuks üleviimiseks akutoitele peab laev kuni kaheks nädalaks liinilt kõrvale jääma. Lepingu kohaselt sõidab parvlaev Tõll akupankade elektritoitel hiljemalt järgmise aasta 29. veebruaril.

Tagasi üles