Briti pealinna suveürituste kalender on nagu ikka kirev. Just sel nädalal käivad ASCOTi kuninglikud hobustevõiduajamised, on näituste avamised, aiavastuvõtud. Eesti palus enam kui poolel tuhandel londonlasel panna kolmapäeva 19. juuni õhtu kinni Eesti Vabariigi 101. aastapäeva märkimiseks. Ning mitte saatkonnas, vaid suurejooneline üritus korraldati suureks publiku magnetiks saanud Londoni Disanimuuseumis.
Galerii: Eesti korraldas Londonis suure suvepeo
Eesti suursaadik Tiina Intelmann ütles Postimehele, et on kujunenud tavaks, et Eesti saatkond korraldab reeglina aastas ühe suurema Eesti omariiklusele pühendatud vastuvõtu kas veebruaris või suve hakul.
Seekord otsustatati oma lugu rääkida ja Eesti iseseisvust tähistada Võidupüha eel. Ja valiti koht, mis oleks ise juba tulemist väärt – ja mullu Euoopa Aasta Muuseumi tiitli pälvinud Disianimuuseum seda on – ja kuhu saaks kutsuda ka rohkem inimesi, kui saatkonna saal seda mahutaks.
«Juunikuu on brittide jaoks tavapäraselt pidustuste aeg, siis tähistatakse näiteks ka kuninganna Elizabeth II ametlikku sünnipäeva,» ütles suursaadik. «Suvine vastuvõtt on alati meeleolukam ja rahvarohkem - soovisime oma vastuvõtule kutsuda võimalikult palju Eestiga inimesi ning leidsime, et just juuni on selleks parim aeg.»
Suvepeoga taheti rõhutada sedagi, et vaatamata BREXITit jätkuvalt ümbritsevale segadusele, Eesti ja Ühendkuningriigi koostöö kestab ja jätkub paljudes valdkondades.
«Eks tuju ei ole siin Suurbritannias just kõige parem olnud viimastel aastatel, Brexit varjutab paljusid asju. Aga meie kahepoolsed suhted Suurbritanniaga on äärmiselt head, muidugi kaitsekoostöö, aga ka kõik muud koostöö aspektid,» ütles Intelmann.
Suvepeol rõhutati konkreetselt Eesti ja Ühendkuningriigi ärisuhteid. Aga kutsutud olid ka paljud Eesti e-residendid, kes – nagu Eesti diplomaadid märkisid – on konsulaadist saanud kätte küll oma ID-kaardid, kuid kellega edasisi suhteid pole arendatud.
Eesti saatkond Londonis korraldas suvepeo Disainimuuseumis koos Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega, mille erinevad klastrid said seal ka võimaluse oma tegevust tutvustada ja Eestit reklaamida nii äri- kui ka puhkusekohana.