Päevatoimetaja:
Meinhard Pulk
Saada vihje

Elektroonilised liiklusmärgid muutsid Tammsaare tee ohutumaks (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Digitaalsed liiklusmärgid Tammsaare teel. Foto on illustratiivne
Digitaalsed liiklusmärgid Tammsaare teel. Foto on illustratiivne Foto: Erik Tikan

Tammsaare teele paigaldatud sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid on kasvatanud lubatud sõidukiirusega sõitvate juhtide arvu viie protsendi võrra.

«Mõõtmise tulemused Tammsaare teel enne ja pärast elektrooniliste kiiruspiirangu märkide paigaldamist näitasid selgelt, et sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid on tõhusad ja suurendavad liiklusohutust,» ütles abilinnapea Andrei Novikov.

Eriti suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arv vähenes peale elektrooniliste liiklusmärkide kasutusele võtmist ca 50 protsenti (50 km/h alas ületamised vahemikus 71-80 km/h vähenesid ca 50 protsenti). Tänaseks on elektrooniliste liiklusmärkide paigaldamist möödunud üks kuu ning liikluspilt on muutunud rahulikumaks ja sujuvamaks. Lubatud sõidukiiruste ületamised märkide mõjupiirkonnas silmnähtavalt vähenenud. Kuigi 44 protsenti juhtidest ületab ka peale elektrooniliste liiklusmärkide käiku andmist lubatud sõidukiirust, siis on need sõidukiiruste ületamised oluliselt väiksemad võrreldes varasema ajaga ning ületamised jäävad kuni +10 km/h piiresse.

«Võidusõit põhimõttel, kes jõuab esimesena järgmise foorini ei ole muu kui põhjendamatu ohuolukorra loomine. Eriti oluline on juhtidele meelde tuletada fakti, et lubatud sõidukiiruse ületamine muutub kiiresti tapjakiiruseks, kuid ajavõitu ei sellest ei tule, kuna võidetud aja nullib taas ära järgmine või ülejärgmine valgusfoor,» lausus Novikov.

Ta lisas, et arvukate katsete tulemusena on selgunud, et kui 50 km/h tunnis liikuva sõiduki juht suudab enne ootamatult teele jooksnud inimest sõiduki peatada siis juba 60 km/h liikuv sõiduk enam pidama ei saa ja järgneb kokkupõrge, mis pooltel juhtudel lõpeb jalakäijale surmaga.

Märksõnad

Tagasi üles