Omniva endine IT-töötaja väidab, et riigifirma tarkvarasüsteemidesse kulutati asjatult miljoneid eurosid ning omaaegsed äpardused viisid hiljem avalikkuse ette jõudnud probleemideni. Ettevõte vastab, et mõne aasta tagune arendus läks tõepoolest aia taha, kuid kogu raha läks sada protsenti asja ette.
Tellijale
Omniva ekstöötaja: IT-arendusse kulus asjatult 600 postiljoni palk (9)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva ekstöötaja, IT-ekspert Jaak (pärisnimi jääb toimetuse teada) ärritus tõsiselt, kui nägi järjepanu ajakirjanduses teateid, kuidas Omnival tekkisid jõuluperioodil tõrked pakiäris ning kojukannet kummitab rahapuudus dotatsioonist hoolimata.
Ta väidab teadvat, et probleemide kese on miski, millest seni pole avalikult räägitud – äpardunud IT-projekt.
«Mis kõige hullem... keegi ei taha vastutada,» ütleb ta.
Pingutades veri ninast välja
Omniva nägi 2016. aastal ette, et pakiveo maht hakkab iga aastaga hüppeliselt kasvama. Praegu saab kinnitada, et kui kolm aastat tagasi saadeti läbi riigiettevõtte seitse miljonit pakki, siis mullu 14 miljonit.