Lendamine on kallis lõbu, aga eriti kulukad on lennufirmale need minutid, mil õhulaev maa peal seisab. Kui kiiresti on võimalik üks lennuk stardiks ette valmistada, käis Arter uurimas Tallinna lennujaamas.
«Ei ole võimalik, et mina reisijana pean ammu enne lendureid kohal olema,» imestab fotograaf Eero kell kuus varahommikul Tallinna lennujaamas. Tunni aja pärast väljub esimene Nordica lend Brüsselisse, lõviosa reisijaid on juba turvakontrolli läbinud, aga meeskond alles koguneb.
Mõned minutid pärast kella kuut jõuavad Nordica tagasihoidlikku koosolekuruumi hommikuse lennu piloodid, kes asuvad arvutitest uurima ilmastikuolusid. Just sellest, aga ka reisijate arvust ja pagasikaalust lähtudes tuleb lennuki kaptenil otsustada, kui palju kütust tankida. «Selleks on kindlad reeglid – kütust peab jätkuma sihtkohani, aga ka alternatiivlennuväljale, pluss veel 45 minutiks. Aga lennukis ei tohi olla liiga palju kütust, sest raske lennuk ei saa maast lahti ega suuda maanduda, nagu juhtus Moskvas,» selgitab lennufirma Nordica avalike suhete juht Toomas Uibo.