Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Uuest aastast hakkab Tallinnas sõitma kümmekond elektribussi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Praegu sõidab Tallinnas liinil taas üks elektribuss, mille omadusi Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testib liinidel 24 ja 24a, aastavahetuse paiku aga võivad ühe europrojekti raames Tallinna jõuda 8-10 elektribussi, mis hakkavad siin juba alaliselt sõitma.

Praegu testitav buss Mercedes-Benz eCitaro on Silberauto esindaja Pärt Põldemaa sõnul täiesti uue põlvkonna esindaja. «Bussil on kümme akut, kokku 243 kilovatti ja nendega garanteeritakse läbisõit 150 kilomeetrit. Tal on kaks 125kilovatist elektrimootorit, mis asuvad bussi tagasillas, ratastes,» rääkis Põldemaa. Bussi kere on tema sõnul täpselt samasugune, nagu gaasibussidel. Kere konstruktsiooni puhul on arvestatud sellega, et katusel on akude näol täiendav raskus. Ka  elektriga töötav kliimaseade, millega suvel bussi salongi jahutatakse, on katusel. Talvel köetakse salongi diislikütusel töötava kütteseadmega, mis asub bussi tagaosas.

TLT juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul on oluline omal nahal ära katsetada, kuidas buss sõidab. «Meile on väga oluline teada, et kui kaua buss sõidab, millal teda laetakse, kui kaua teda on vaja laadida. Väga oluline on ka kulukomponent ehk kilomeetri hind,» ütles Boroditš.

«Meie kogemus näitab, et selle bussiga saab sõita 140-150 kilomeetrit. Täislaadimise tsükkel on umbes üheksa tundi, aga selleks, et bussi terve päev töös hoida, piisab vahepealsest lühiajalisest laadimisest,» lisas ta.

Liinikilomeetri hind on kõnealusel elektribussil 14 senti. Diiselbussi liinikilomeeter maksab samal liinil 40 senti. Gaasibusse pole sellel liinil testitud ja kuna erinevate liinide liinikilomeetri hind on erinev, siis päris otseselt neid hindu võrrelda ei saa, aga üldiselt maksab gaasibussi liinikilomeeter umbes 30 senti.

TLT tahab koos Eesti Energiaga taotleda Euroopa Liidult toetust, et tuua Tallinna kuni kümme elektribussi. Selleks korraldatava hanke vastu on vähemalt suusõnaliselt huvi üles näidanud mitu suurt bussitootjat. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis hakkavad hiljemalt järgmise aasta alguses kaheksal Tallinna liinil sõitma kuni kümme elektribussi.

Tagasi üles