/nginx/o/2019/05/03/12133564t1h7a6e.jpg)
Tallinnas ja Harjumaal annab autostumisele hoogu väiksema sissetulekuga elanikkonna grupp, jõukam inimene aga eelistaks autole ühistransporti, kui see on piisavalt mugav ja kiire, tõdeti eile Tallinna liikuvuskava 2035 seminaril.
Tallinnas ja Harjumaal annab autostumisele hoogu väiksema sissetulekuga elanikkonna grupp, jõukam inimene aga eelistaks autole ühistransporti, kui see on piisavalt mugav ja kiire, tõdeti eile Tallinna liikuvuskava 2035 seminaril.
Kui jagada Tallinna hõivatud ehk tööl käivad elanikud palgatulu järgi nelja ossa, siis nii Tallinnas kui ka Harjumaal on kaks kõige rikkamat elanike gruppi juba aastaid olnud püsivad auto kasutajad.
«Aga praegu autostub kõige kiiremini just madalapalgaliste, keskmisest väiksemat palka saavate inimeste grupp,» selgitas maanteeameti liikuvusekspert Mari Jüssi. «Põhjuseks on ilmselt see, et inimesel on valida, kas ta võtab pakutava töökoha vastu ja kulutab iga päev tööle ja koju sõitmisele poolteist tundi, või ta võtab töökoha vastu, ostab kõige odavama auto ja kulutab igas kuus paarsada eurot auto peale. Just sinikraede töökohad on tekkinud kohtadesse, kus ühistransport ei rahulda nende igapäevast liikumisvajadust.»