Tallinnas soditi täna öösel kunstiakadeemia juures asuvale kujule haakrist, mis moodustus sõnadest «EKRE». Täna kella neljaks olid haakristid üle värvitud.
Galerii ja video: EKA ees olevad haakristid värviti üle (26)
Eesti Kunstiakadeemia kommunikatsioonijuht Anna Lindpere ütles Postimehele, et haakrist ilmus akadeemia ees asuvale kujule öösel. Praegu tegeletakse tema sõnul sodimise autori selgitamisega.
Veidi hiljem saatis Eesti Kunstiakadeemia välja ka pressiteate, kus selgitatakse, et betoonist pildiraamid «Paatina,» kuhu haakristid soditi, on kõikide jaoks vabaks kunstiväljenduseks. Tegemist on protsendikunsti võidutööga, mille eestmärk on pakkuda kõigile võimalust oma loomet esitada. Sealsed taiesed tekivad EKA andmetel ilma tsensuurita.
«EKA on osa avalikust ruumist ning kõik see, mis toimub avalikkuses ja poliitmaastikul jõuab ka siia,» seisab teates.
Eesti Kunstiakadeemia õppeprorektori Anne Pikkovi sõnul on ilmselt tegu kellegi murest tingitud väljendusega täna ühiskonnas toimuvale.
«EKA seisab vaba kunsti eest ning usub võrdsetesse õigustesse. Kunst on läbi aegade kajastanud ka seda, mis toimub poliitikas ning on ühiskonna peegelduseks,» ütles ta.
Betoonist pildiraamid «Paatina» on akadeemia esindajate sõnul endiselt vabad väljenduseks kõigile. «Igaühel on võimalik, kasvõi kohe need visuaalselt ümber kujundada,» on pressiteates kirjas.
Kunstiakadeemia tudengi sõnul on tegu sõnavabadusega. «Keegi tegi selle sinna, tegu on avaliku lõuendiga,» sõnas ta. «Kuidas saab mingi märk olla kriminaalne?»
Kesklinna politseijaoskonna ennetus- ja menetlustalituse juht Jelena Mirošnitšenko sõnul teatati juhtunust politseile täna kella 10 ajal.
«Kohal on patrullpolitseinikud ja kriminalistid, kes fikseerivad rikkumist ja koguvad infot. Samal ajal koguvad infot uurijad, kes suhtlevad avaldajaga ning kontrollivad, ega jäänud sodimine mõne lähedusasuva videokaamera pildile,» ütles Mirošnitšenko.
Politsei palub kõigil, kes võisid sodimist pealt näha või märkasid muud kahtlast piirkonnas, anda sellest teada hädaabinumbril 112.