Me oleme teinud uuringu, mis tõi välja, et inimesed usuvad oma võimesse tulla kriisidega toime, kuid väga vähesed on ise selle jaoks midagi teinud. Nagu te viitasite, et te ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kellel oleks patareidega raadio. Kolmandaks usuvad inimesed, et suure kriisi korral tuleb abi kiiremini.
Me kindlasti tahame, et inimesed endasse usuksid, aga see usk peab põhinema sellel, et inimesed on ka päriselt midagi teinud. Kriis on olukord, kus üheaegselt on palju abivajajaid ja abistajad on ise raskes olukorras ning ei pruugi pääseda liikuma. Esimesed tunnid, päevad ja ma loodan, et mitte nädalad, peavadki inimesed iseseisvalt hakkama saama. Mida rohkem on inimesi, kes saavad ise hakkama, seda rohkem saame me keskenduda nendele, kes ise hakkama ei saa.
Kriisi sattunud inimene on nagu elanik saarel. See tähendab, et tuleb tunda oma kogukonda, oma naabreid ja nendega suhelda. Me soovime, et korteriühistutes, asumiseltsides või külaseltsides oleksid aktivistid, kes võtaksid kriisidega toimetulemise selgitamise oma südameasjaks.
Te olete kindlasti meie päästevõimekust hinnanud?
Eestis on väga hea päästeteenistuse võrgustik, lisaks on meil suur hulk vabatahtlikke komandosid. On ka teisi vabatahtlikke, keda me saame vajadusel kaasata. Meie võimekuse piiri tõi hästi esile suvine Vikipalu tulekahju, kus oli näha, et kui samal ajal oleks juhtunud veel mõned sündmused, siis oleks vaja olnud täiendavat abi.
Kõiki kriise ei ole ju võimalik ette näha?
Kõiki kriise ei ole võimalik ette näha. Kõiki kriise ei saa ära hoida. Tõde on see, et niikaua kui inimesed maamunal elavad, mingid kriisid meid aeg-ajalt tabavad. Tähtis on see, et me saaksime nendega paremini hakkama. Kui inimene teeb ära selle, mille ta ise ära teha saab, kui kogukonnad mõtlevad sellele, kuidas üksteist aidata, siis teiselt poolt jõuavad abistama kohalikud omavalitsused, ettevõtted ja selle eest vastutama pandud asutused.