Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Vapiloom. Esimene nelikveoline Audi ehk Ur-Quattro

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mõneti üllatuslikult oli 1980.aastal esitletud Audi Quattro disaineriks inglane Martin Smith. Laiemast rööpmest tingitud rattakoopalaiendid andsid autole agressiivse ilme, millele sekundeerisid ühes tükis esispoiler ning auto pära maha vajutav antitiib.
Mõneti üllatuslikult oli 1980.aastal esitletud Audi Quattro disaineriks inglane Martin Smith. Laiemast rööpmest tingitud rattakoopalaiendid andsid autole agressiivse ilme, millele sekundeerisid ühes tükis esispoiler ning auto pära maha vajutav antitiib. Foto: Eero Vabamaegi/Postimees

1980. aasta Genfi autonäitusel tõmbas kogu tähelepanu endale hõbedane kupee, mis sai alguse ühe habemiku mõttest, et anda hiljem Audile kaua otsitud identiteet ja keerata autoralli MM-võistluste ajaloos uus lehekülg. See oli esimene nelikveoline Audi, mida fännide seas tuntakse ka Ur-Quattrona.

Ka rauast meeste ajastul tegelesid autotootjad uute mudelite talviste katsetustega ja ühe seesuguse sessiooni käigus sattus Soome jäistel teedel nelikveolise militaarmaasturi rooli Jörg Bensinger, kes vastutas toona Audi prototüüpide vedrustuste väntsutamise eest. Meest rabas Volkswagen Iltise haardevõime, mis võimaldas kompenseerida auto olematut jõuvaru, et võimsamatele katsealustele koht kätte näidata. Mis juhtuks veel siis, kui püsiva nelikveoga õnnestuks varustada mõni atraktiivse välimusega sõiduauto, mis Iltisest võimsam ja madalam? Ingolstadti tagasi pöördudes tõttas habemik jalamaid dr Ferdinand Piëchi (toonane Audi arendusdirektor tehnika alal) jutule, kes nõustus pärast ettekannet prototüübi ehitama. Projekti vedamisse kaasati ka Walter Treser ja uue mudeli ehitus tõmmati 1977. aastal hooga käima.

Kasvuraskused

Auto põhi ja vedrustuse komponendid võeti Audi 80-lt ja viie silindriga 2,1-liitrine turbomootor Audi 200 arsenalist.

Tagasi üles