Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Maanteeameti uurimine näitab Ida-Viru ühistranspordikeskuses suurt vaheltkasu Sebele (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebe buss.
Sebe buss. Foto: Mailiis Ollino

Maanteeameti kontroll on kokku avastanud peaaegu 50 rikkumist ja üks kõige laiahaardelisem on, et bussijuhid ei sõida kõikidesse liinis ette nähtud peatustesse. Uurimise esialgsetel andmetel on kahju üle 115 000 euro.

Riik katab avalike liinide bussivedajatele osa sõidukuludest kinni ja selleks peavad vedajad iga kuu lõpus esitama piirkondlikule ühistranspordikeskusele arve läbitud kilomeetrite eest. Liini pikkus on kindlaks määratud vedaja ja riigi vahel sõlmitud avaliku teenindamise lepingus.

Ida-Virumaa ühistranspordikeskuse suurim partner on bussifirma Sebe, kes teenindab  75 protsenti maakonna liinidest, mis on ligikaudu kaks miljonit kilomeetrit aastas, vahendas «Pealtnägija

Kuna vedaja ei saa raha üksikute peatuste vahemaa pealt, vaid kogu marsruudi pikkuselt, siis liini number 114 tegelik marsruut kokku arvutada, on viga Sebe kasuks ainult 1,3 kilomeetrit ja liinil 115 ka 1,3 kilomeetrit. Graafikud on kehtivad juba aastaid ning maanteeameti esialgsete arvutuste kohaselt tasuti liini 114 eest Sebele 15 300 eurot rohkem ning liini 115 eest 70 000 eurot rohkem.

«Neid näiteid on tegelikult rohkem ja mina ütleks seda, et meie jaoks enam ei ole see naljakas,» ütles «Pealtnägijale» maanteeameti ühistranspordi järelevalvetalituse juhataja Ahto Pahk ja lisas, et ameti jaoks on see väga kurb ja äärmiselt nahaalne käitumine, kuna see kõik on riigi raha.

Maanteeamet kogub veel lisaandmeid ning siis edastavad need politseile ja siis seal otsustatakse, kas on põhjust algatada kriminaalasja või mitte, Sebe andis maanteeameti kohtusse, sest nende arvates on ühistranspordi tasustamise lepingud põhimõtteliselt ja ebaõiglaselt tehtud vedaja kahjuks. 

Tagasi üles