Kadriorus hakkab kevadel sõitma isejuhtiv buss

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Isejuhtivad bussid Tallinnas
Isejuhtivad bussid Tallinnas Foto: Riigikantselei

Tallinna transpordiamet ja Taltech tahavad sel aastal panna Kadriorus sõitma isejuhtiva bussi.

Esialgu on plaan panna üks isejuhtiv buss alates 1. aprillist 2019  sõitma Kadriorgu marsruudil A. Weizenbergi algusest kuni Kumuni. Selleks avaldati täna riigihangete registris hange «Isejuhtiva bussi üür Sohjoa Baltic projekti raames kuni kaheteistkümneks kuuks».

Transpordiamet ja TalTech osalevad isejuhtiva bussi projektis nimega Sohjoa Baltic, mis uurib, tutvustab ja käivitab isejuhtivate elektriliste minibusside kui ühistranspordi osa pilootprojekte, eelkõige niinimetatud esimese või viimase miili ühenduse võtmes. Projekt loob teadmust ja kompetentsi selleks, et organiseerida ühistransporti keskkonnasõbralikult ja nutikalt. See pakub samuti ka õiguslikke ja organisatoorseid juhiseid, et kuidas isejuhtivate sõidukite teenuseid kõige efektiivsemal moel korraldada. Sohjoa Baltic toob väikesed isejuhivad bussid näidismarsruutidele kuues Läänemere piirkonna linnas, teatas linnavalitsuse pressiteenistus.

Transpordisektoris on oodata murrangulisi muudatusi, kus suur osa turust jagatakse ümber seoses tehnoloogia arengu (isejuhtivad sõidukid) ning uute ärimudelitega (nt sõidujagamine). Eestil, kui maailmas tunnustatud digiriigil, tekivad sellega seoses võimalused majanduskasvuks. «Ettenägelik on maailma transpordi- ja logistika arengutes kaasa lüüa ning seda mitte ainult poliitiliselt, vaid ka tehnoloogiliselt, juriidiliselt ja väärtusloomes ja teistele riikidele suuna näitajana. Sohjoa Balticu projekt, mis toimub Tallinnas, on üks teerajaja sellistes innovaatilistes lahendustes,» rääkis abilinnapea Kalle Klandorf.

Märksõnad

Tagasi üles