Mõned aastad tagasi tulid hooga käibele sellised terminid nagu «tõejärgne ajastu» ja «strateegiline kommunikatsioon». Nüüd mulle tundub, et need mõisted on devalveerumas ja inimesed ei saa enam aru, millest need terminid räägivad. Mis on «tõejärgne ajastu»?
Mina ei tea. Ei ole tõejärgne ajastu, tõde on maailmas endiselt olemas. Küsimus on selles, kas me oleme ühiskonnana orienteeritud tõde otsima ja kas me oleme tõe järele janused, või me oleme võtnud mingisuguse teise fookuse. Täna me sageli ka osaliselt meedia mõjul sallime näivust ja näilisust, kus asjad peavad näima head ja olulised ja õiged, mitte seda tingimata olema. Näiteks on hästi palju kriitikat poliitika fassaadi üle, aga mitte sisulist diskussiooni.
Strateegiline kommunikatsioon ei ole mitte midagi enamat, kui üle horisondi planeerimine ja oma tegevuse ette mõtlemine. Mida sa tahad saavutada ja kuidas seda saavutada, see ongi stratkom, mis ei ole kindlasti imerelv.
Mis juhtus sinu hinnangul Vabaerakonnaga? Kas sõnumid olid nõrgad, olid need valesti suunatud?
Ma ei taha anda mingit hinnangut, seda teevad valimispäeval valijad. Silmas pidades ka seda reservatsiooni, mille sa saate sissejuhatuses minu suhtes tegid, ei ole korrektne seda teha.
Ma käisin sügisel ühel ärikonverentsil, millel esines ettevõtete eluea uurimisega tegelev Ameerika Ühendriikide majandusprofessor. Tema sõnul ei ole inimesed valmis aktsepteerima, et ka ettevõtetel on oma eluiga. Algul oled iduettevõte ja start-up, saad raha, arendad tooteid, oled hästi innovaatiline. Raha tuleb peale, kasv kiireneb ja mingil hetkel saabub küpsuse faas. Maksimeerid seda, teenid nii palju raha, kui võimalik ja oled oma missiooni täitnud. Siis algab stagnatsioon, ehkki sa veel hoiad oma positsiooni ja teed veel mingeid tehinguid.