Eestit tunnustati Edinburghis toimunud Euroopa alkoholipoliitika konverentsil EARAH auhinnaga, mida antakse välja erakordse pühendumise eest alkoholipoliitikas, kirjutab EuroCare.
Eesti sai alkoholivõitluse eest Euroopas tunnustada (9)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti sai auhinna selle eest, et on seadnud 2017. aastal alkoholipoliitika Euroopa Liidus poliitilisse päevakorda ning seisab selle eest, et Euroopa Komisjon koostaks tervikliku märgistussüsteemi ning lõpetaks 2011. aastal tehtud erandi alkoholitööstusele.
Lisaks on Eesti tutvustanud edumeelset alkoholipoliitikat, millega näitab selles vallas selget juhipositsiooni.
Eesti nimel auhinna vastu võtnud Triinu Täht tänas kõiki partnereid toetuse ning koostöö eest viimastel aastatel.
EuroCare toob välja olulised muudatused Eesti alkoholipoliitikas:
- Kõik alkohoolsed joogid peavad poes olema eraldatud teistest toodetest
- Suuremates poodides kui 450 ruutmeetrit tohivad joogid olla ainult selleks ette nähtud spetsiaalses alas
- Omavalitsused võivad reguleerida alkoholimüügi kellaaega
- Lubatud on prooviostud, et tuvastada müümine alaealistele ning salaalkoholi müük
- Trahvide tõstmine
- Kohustusliku suurusega hoiatused trükimeedias
- 2=3 pakkumised ja happy hour'id kaovad
- Alkoholireklaamid võivad sisaldada ainult joogi nime, tüüpi, tootjat, toote nime, joogi päritolumaad, alkoholisisaldust, toote silti ning joogi omaduste kirjeldust (värv, maitse, aroom).
- Telereklaamid ei tohi sisaldada ühtegi elavat olendit ega rõhutada alkoholi positiivset mõju või positiivset atmosfääri
- Kõik alkoholi välireklaamid keelustatakse
- Alkoholireklaam sotsiaalmeedias keelatakse, välja arvatud juhul, kui see on alkoholitootja või edasimüüja kontol
- Kõikvõimalikud tarbijamängud keelatakse