Seesama resolutsioon 55/92, millele kirjutas alla Isamaaliidu valitsus 17 aastat tagasi, sisaldab kõike seda, mida meie tänased konservatiivid, aga muide ka professor Mälksoo, on ränderaamistiku puhul esile tõstnud kui üllatusliku, uue ja ohtliku elemendi.
Seesama «kallutatus», jutt migrantide positiivsest panusest oma asukohariigi ellu, nende diskrimineerimise, ksenofoobia igakülgne vältimine, neile töökohtade, elukohtade, kutsehariduse, arsti- ja sotsiaalteenuste kättesaadavaks tegemine, immigratsioonireeglite ülevaatamine ja õgvendamine diskrimineerimise vältimiseks. Ja Laari valitsus kirjutas sellele alla aastal 2001. Võite öelda, et maailm on vahepeal muutunud. Aga näete, ÜRO dokumendid ei ole.
Nüüd, ÜRO-st. See ei koosne Guterresest ja sekretariaadis istuvaist kambast hirmsatest globaalsotsialistidest. ÜRO moodustavad valitsused ja neid esindavad seal diplomaadid. Dokumente räägivad läbi riikide esindajad, lähtuvalt oma kitsast rahvuslikust huvist.
Praktiline rahvusvaheline elu ei leia aset juristide peades. Kirjapandud tähtedest ei teki müstilisel kombel verdtarretav «rahvusvaheline tavaõigus», millest jutusaadetes õõnsa häälega räägitakse. Selleks on tarvis suure hulga riikide poliitilist tahet. Seetõttu ei olegi selles vallas 20 aastaga suurt midagi edasi arenenud. Kõik hoiavad kinni oma punastest joontest, sest migratsioon on küsimus, mis puudutab otseselt riikide elulisi huve.
Sellegipoolest, riigid otsustasid 2016. aastal, et tarvis oleks süsteemsemat valitsuste vahelist dialoogi migratsiooni alal. Rahvast tuleb järjest juurde, probleemid kuhjuvad, andmed on pilla-palla laiali, kohati on ka õiguste kaitsega probleeme, asju igasuguseid.
ÜRO toimib nii, et kui on tarvis midagi arutada, siis võetakse varasemad tekstid, nagu ka see 55/92 ja kleebitakse sellest kokku tummisem tekst, püütakse mingid põhimõtted ritta seada, räägitakse läbi. Siis pannakse sellele kõlav pealkiri: strateegia, arengueesmärk, raamistik, majakas, minugipoolest - lepe.