See, et igas haridusasutuses peab tugispetsialist kohapeal olema, on kirjas ka seadusandluses, ning idees kui sellises pole tegelikult midagi uut. Ta lisas, et sellegipoolest on ka ühekordse vaatluse puhul selle pikkus tugevuseks – vaatlus ei kesta vaid paar tundi ning isegi kui laps püüab end esialgu kontrollida, siis ühel hetkel ta ei hoia end enam pinges ja mingisugused vajadused või probleemid löövad ikka välja.
Käitumishäired suurenenud pole, raskused aga küll
Korkkineni sõnul on ka tema kokku puutunud sellega, et käitumisraskusega lapsi tundub justkui rohkem olevat.
«Aga ma ei tahaks üldistada. Tihtipeale on see kas kasvatamatusest või mingid oskused vajavad arendamist,» selgitas ta ning lisas, et otseselt käitumishäirega laste arv muutunud ei ole. «Neid lapsi on olnud kogu aeg. Kümme aastat tagasi ei olnud ehk selliseid võimalusi nagu praegu, et saame vastavalt lapse eripäradele teda aidata,» sõnas ta.
Korkkinen on veendunud, et kogu süsteem liigub paremuse poole ning praegu on kaasatud ka rohkem spetsialiste. «Varajane märkamine on väga oluline ja see toimubki lasteaias,» ütles ta. Korkkineni sõnul mõistavad haridusvaldkonna töötajad loomulikult, et kolmeaastastel lastel võib olla areng väga erinev. «Aga mingisugused piirid on ning kui spetsialist näeb, et midagi läheb väga normist välja, siis on väga hea, kui seda märgatakse varakult,» lisas ta.
Ühe probleemina, mis tänapäeva lapsi rohkem mõjutab, tõi ta välja nutiseadmed. «Nii palju on uuringuid tehtud, et tegelikult võiks päeva jooksul kokku olla tund aega nutiseadmete kasutust,» sõnas ta.
Korkkineni hinnangul on probleemiks just see, et laps saab nutiseadmest liiga lihtsalt emotsiooni kätte. «Ta tunneb, et ta on võimeline, ta suudab ja tal on kohe tulemus. Ja siis ta ei lepi enam sellega, mis tal tavaelus on ja sellest tulevad suhtlemisprobleemid,» selgitas ta.
Tema sõnul lapsi suisa tõmbab nutiseadmete poole, aga see on vanemate ülesanne nende kasutamist piirata ning selgitada, et ka teised tegevused on olulised.