Päevatoimetaja:
Marek Kuul
(+372) 507 3066

Läänemerel seiskunud Tallinki laev Regal Star naaseb liinile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Regal Star.
Regal Star. Foto: Mihkel Maripuu

Teisipäeval voolukatkestuse tõttu Rootsi ranniku lähistel abi vajanud Tallink Grupi laev Regal Star, naaseb täna õhtul liinile ning suundub Kapellskärist Paldiskisse ning taastub laeva tavapärane sõidugraafik liinil Paldiski-Kapellskär. 

Regal Star teatas teisipäeva hommikul Eesti aja järgi kella 11 paiku, et laeval on diiselgeneraatorite seiskumise tagajärjel tekkinud täielik voolukatkestus, mille tõttu seiskusid ka peamasinad ning laev on sunnitud Rootsi ranniku lähistel kitsustes kulgeval laevateel ankrusse jääma. Veel enne, kui laev õnnestus ankrute abil ohutult peatada, põrkus triiviv laev tugeva tuule tõttu Remmargrundi tähistava meremärgiga, mille tulemusel sai laev mõningaid kergeid ja meremärk tõsisemaid kahjustusi.

Koheselt peale diiselgeneraatorite seiskumist käivitus automaatselt laeva avariigeneraator, mis tagas navigatsiooni ja sidevahendite ning olulisemate elektrisüsteemide toimimise.

Laevale tulid esimestena sündmuskohal abi osutama Rootsi Merepääste laev Stenhammar ja puksiir Montfred, veendumaks otsese ohu puudumises inimestele ja keskkonnale.

Laeva meeskonnal õnnestus vool täielikult taastada ja peamasinad taaskäivitada teisipäeva õhtul kella viie paiku ning laev jõudis omal jõul Kapellskäri sadamasse veidi enne kella kaheksat õhtul.

«Laeva meeskond tegi teisipäeval kriitilises situatsioonis õigeid otsuseid ja väga head tööd. Sarnased juhtumid on haruldased, kuid võime öelda, et tänu erinevatele õppustele, mida Tallink oma laevadel regulaarselt läbi viib, on meie meeskonnad sellisteks juhtumiteks hästi valmistunud ning suudavad avariiolukordi parimal viisil lahendada,» kommenteeris Tallinki laevaoperatsioonide juht kapten Tarvi-Carlos Tuulik.

«Juba teisipäeva õhtul alustas meeskond avarii tekkimise põhjuste väljaselgitamist ning kolmapäeva hommikul saabunud spetsialistidega alustati kahjude hindamist ning vajalike remonditööde planeerimist,» lisas Tuulik.

Esmase juhtumi põhjuste uurimise käigus selgus, et laeva ühte kütusemahutisse oli sattunud vesi ning liiga suur vee hulk kütuses põhjustas diiselgeneraatorite järjestikuse seiskumise. Vesi on tänaseks kütusemahutist eemaldatud, laeva kahjustused ekspertide ja ametkondade kaasabil hinnatud ja kõrvaldatud. Jäänud on saada Lloyds Register klassiühingu lõplik heakskiit laeva merekõlblikkusele ning Rootsi Transpordiameti heakskiit meeskonna valmisolekule täna pärastlõunal. Seejärel võib laev taas liinile asuda.

Tagasi üles