Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Taavi Aas: tasuta ühistransport jääb, ennast igaveseks nimetav seltskond võib-olla mitte (12)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Linnapea Taavi Aas
Linnapea Taavi Aas Foto: Madis Sinivee

Tasuta ühistransport jääb, ennast igaveseks nimetav seltskond võib-olla siiski mitte, ütles Tallinna linnapea Taavi Aas, kommenteerides linnavolikogu Isamaa fraktsiooni rünnakuid tasuta ühistranspordi vastu.

Isamaa poliitik Kaido Kukk väidab, et tasuta ühistransport pole pakkunud autodele piisavat alternatiivi, sest sõitjaid võiks olla rohkem. «Hea igavene Isamaa, kas te tõesti arvate, kui kehtestame jälle pileti, hakkavad inimesed rohkem ühistranspordiga sõitma? Vaevalt küll,» ütles Aas.

Aasa sõnul ei ole ühistranspordi suuremale kasutamisele alternatiivi, sest hetk, mil lisanduvad autod enam ära ei mahu ja hakkavad teineteist veel rohkem segama, ei ole kaugel.

«Linnatänavad laiemaks ei lähe ja üksi viiekohalises autos sõitmine võtab väga palju tänavaruumi. Üks-kaks bussi veavad ära sama palju kui mitmesajameetrine autorivi. Ja seepärast tuleb ühistranspordi tarbimist soodustada kõigi vahenditega, kaasa arvatud majandusliku kasulikkusega,» on Aas veendunud.

Aas osutab, et Kukk eksib ka andmetega. Ta väidab, et sõitjate arv pole tõusnud. «Valideerimisandmed näitavad, et kui 2012. aastal tehti Tallinnas ühistranspordis minimaalselt 134 miljonit sõitu, siis 2013. aasta jooksul, mis oli esimene tasuta ühistranspordi aasta, tõusis sõitude arv 142 miljonini,» rääkis Aas.

Seega tõstis tasuta transpordi esimese aasta sõitude arvu 8,75 miljoni sõidu võrra. Järgneval neljal aastal jäi sõitude arv sellesama 142-143 miljoni peale aastas, kuid tasuta transpordi eelsele tasemele ei langenud ta enam kunagi.

Aas selgitas, et seisak ühistranspordi kasutamises tulenes sellest, et igal aastal oli Tallinnas mõni suurem trammiteede remont, kuid nüüd saavad trammid opereerida täisvõimsusel.

«Tasuta ühistranspordi jätkumine otsustati tegelikult aasta tagasi Tallinna kohalike valimistega, praegu sellest rääkimine on asjakohatu. Tasuta transpordi vastu võitlusest oma valimisratsut tehes Isamaal tulevikku ei ole,» lõpetas Aas.

Tagasi üles