Tallinna magalarajoone tabanud varurataste varguste laine peatamiseks otsustasid kindlustusfirmad kurikaelad peibutusautode abil lõksu meelitada, selgus ETV saatest «Pealtnägija».
Politsei tabas autodelt kalleid tagavararattaid varastanud mehe tavatu operatsiooniga (3)
Kaks aastat tagasi vallandus Eestis ja iseäranis Tallinna magalarajoonides spetsiifiline varguste laine. Rohkem kui 80 juhtumit ühendas üks ja sama muster: vargad näppasid öisel ajal majade ette pargitud autode tagavararattaid ja sihtmärgiks oli alati kindel mark – Toyota Land Cruiser maasturid.
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo talituse juht Toomas Jervson rääkis, et varas oli nutikas – ta ei piirdunud ainult ühe piirkonnaga, vaid tegeles üle Tallinna. Kusjuures ligi 1300-eurone maasturi tagavararatas on auto küljes üksnes ketiga ja see teeb varguse Jervsoni sõnul väga lihtsaks.
Ühel hetkel kasvas aga varguste laine üle taluvuse piiri. Pooleteise aasta jooksul oli rüüstatud juba üle 80 seda tüüpi maasturi ja juhtumitest hakkas joonistuma muster.
Selleks, et varguste lainele piir tõmmata, otsustasid autokindlustajad rentida kamba peale mõned samasugused maasturid, mille tagavararattad varustati raadiosaatjatega. Lõksu-autod pargiti potentsiaalsetesse varguse piirkondadesse üle Tallinna ning jäädi vargaid ootama.
Vaid mõni päev pärast Sõpruse puiesteele lõksu üles seadmist võtsid vargad kaasa raadiosaatjaga tagavararatta. Politsei ei tegutsenud kohe, vaid jälgis mõnda aega, kuidas rehvid mööda linna liiguvad, et jälile saada tervele rühmitusele.
Lõpuks viisid jäljed politsei Tildri tänava garaaži, kust leiti hulk autovaraste eritehnikat. Üllatuseks oli aga see, et vargustelaine korraldas üks mees, 43-aastane Roman Kalinin, kes on autovarguste uurijatel silmapiiril olnud juba ligemale 20 aastat, kuid alati puhtalt pääsenud.
Meest karistati tingimisi pooleteise aasta pikkuse vangistusega.