Üks ühele lahendust siiski kuskilt üle ei võetud ning Eestile sobiliku lahenduse väljatöötamisel püüti tööandjatele elu teha nii lihtsaks kui võimalik.
Laias laastus saab eelnõu Einmani sõnul jagada kolme etappi. Esimeses kasutatakse ära andmed, mida tööandjad täna niigi juba peavad riigile esitama. Selle põhjal korraldatakse soopõhine palgaandmete analüüs ja arvutakse iga avaliku sektori organisatsiooni keskmine sooline palgalõhe. Võrdluse tegemiseks on kavas luua digilahendus, n-ö palgalõhe valgusfoor.
Ent see pole praegu lõpuni välja töötatud ja valgusfoori üksikasjadest on Einmani sõnul veel siiski vara rääkida, sest digilahenduse väljatöötamiseks on hange tegemata. Seda aga ei saa teha enne seaduse muutmist.
Selge on aga see, et valgusfoor annab ettevõtetele teada, kas neil puudub sooline palgaerinevus (roheline), on ükskuid probleeme (kollane) või on tõsiseid puudujääke (punane). Kõik avaliku sektori tööandjad peavad võrdluse tulemused avaldama oma kodulehel ning punase tule korral peab ettevõte tegema ka palgaandmete soopõhise analüüsi. Et see oleks kergem, on kavas välja töötada vastav juhend, samuti saab tööandja analüüsi tegemisel abi küsida tööinspektsioonilt.
Kolmandas etapis koostab tööandja tegevusplaani ilmnenud soopõhiste erinevuste kaotamiseks ning ka selleks on võimalik tööinspektsiooni abi kasutada.
Juhul kui tööandja keeldub pikema perioodi vältel koostööst, on tööinspektsioonil õigus talle ettekirjutus teha.
Ehkki ministeeriumi algne kava nägi ette sama tegevust nõuda ka erasektorilt, pälvis see sektori esindusorganisatsioonide vastuseisu. Näiteks teatas Eesti Kaubandus-Tööstuskoda aprillis, et on riigi plaanile vastu, sest see ei täidaks oma eesmärki ning suurendaks halduskoormust. Kuigi erasektor seejärel eelnõust välja jäeti, on edaspidi ka sealsetel tööandjatel võimalik tööinspektsiooni abi ja juhendit soolise palgalõhe analüüsimisel kasutada.
Millal eelnõu järgmisele lugemisele läheb, ei ole veel kindel. Ilmselt võib see juhtuda novembris, arvas Einman.