Peakoka sõnul on kalanädala eesmärk väga hea – propageerida Eestis kasvatatud kalasöömist, kuid praegusel kujul kaitsevägi kohalikku kala osta ei saa. «Meie kogused on väga suured – 4000 sööjat päevas,» sõnas Karu. Nii võiksid kalakasvatajad tema sõnul seljad kokku panna, et suudaks selle koguse kala ka pakkuda. Ka ei ole mõeldav, et kaitsevägi hakkab iga väikse kasvandusega eraldi lepinguid sõlmima.
Kommentaar
Kalanduse teabekeskuse juhataja Toomas Armulik
Kalanädalal on kolm eesmärki. Esiteks kodumaise kala ja miks mitte ka üldiselt kala ning kalatoitude populariseerimine Eesti toidu kuu raames. Need, kes sel nädalal said hea toiduelamuse osaliseks, on ju tegelikult ka tarbijad, kes poodi minnes oma rahakotiga hääletavad kala, vorsti ja kana vahel.
Teiseks, kokkadele (kaheksas väeosas tegutses 15 tuntud kokka) tutvustada meie kasvanduste toodangut. Juba ammu pole Eesti vesiviljelus vaid vikerforelli kasvatamine. Liike on palju ja tuleb juurdegi. Ideaalis näeb teabekeskus, et HORECAsektorist saaks meie kalakasvatajatele pidev «püsiklient».
Ja kolmandaks ja mitte sugugi vähimaks eesmärgiks oli tõesti kaitseväele tutvustada Eesti kala.
Tõsi, üksikult pole ükski kasvandus neile tõsiseltvõetav partner, aga meie kasvatajatel on oma liidud ja tootjaorganisatsioon. Hankel tuleks ilmselt jõud ühendada kalurite liidu või Eesti Kalaliiduga. Eesti, kes püüab neli korda rohkem kala, kui ise ära suudab süüa, võiks ilmselt mitu korda suuremagi armee kalaga ära toita.
Seega ise loodan küll, et uuel kaitseväe toitlustushankel on ka värske kodumaine (nii püütud kui kasvatatud) kala esindatud.