Iga poliitiku jaoks on väga tähtis olla esimene patrioot Eestis. Mina vaidlen sellel vastu ja väidan, et kõige olulisem on tulemus. Minu jaoks pole probleemiks, kui minu idee viivad ellu teised poliitikud. Ma tahan, et oleks tulemus, ma ei arva, et on riigimehelik hakata vaidlema väitega, et ärge teie tehke, see on minu idee.
Juhul, kui me läheme üle ainult eestikeelsele õppele, mis saab vene koolide õpetajatest?
Õpetajate küsimus on vähemalt sama raske teema kui tähtajad. Võib-olla veelgi raskem. See suur probleem ei ole seotud ainult vene koolide õpetajatega. On piinlik tunnistada, et meil on üldse vähe õpetajaid ja me vajame neid juurde. Eesti poliitikas on mitu sellist teemat, mille pärast ma tunnen piinlikkust. Näiteks see, kuidas me üldse sattusime seisu, kus meil on õpetajatest puudus. Küsimus ei ole ainult palkades. Õpetaja amet peaks olema rohkemat kui lihtsalt amet, see peaks olema missioon. Õpetajal peaks olema selle ameti jaoks mitte ainult sobiv palk, vaid ka piisav heaolu. Süsteem peaks olema selline, et õpetaja tunneks riigi austust ja tänu.
Kui me räägime keeleteemadest, siis keele õpetamine ja keele õppimine on ju palju laiem, kui ainult vene koolide küsimus. Ma tahaks, et kogu keeleõpe oleks haridusministeeriumi suunata.
Täna tegelevad eesti keele õppega mitmed erinevad ministeeriumid. Kui sa oled töötu, siis tegeleb sinuga sotsiaalministeerium, kui sa oled vanglas, siis tegeleb sinuga justiitsministeerium, kui sa oled migrant, siis tegeleb sinuga siseministeerium, kui sa oled seotud lõimumisprogrammiga, siis tegeleb sinuga kultuuriministeerium, kui sa oled koolilaps, siis tegeleb sinuga haridusministeerium. Seetõttu on ka raske öelda, kes vastutab, kui soovitud tulemust ei ole või see tulemus ei ole piisavalt hea.