Tartu Ülikool tahab Eesti looduse andmeid ühte kohta koondava portaali kaitseks «Elurikkuse» kaubamärgina registreerida. Samanimelise uue poliitilise jõu algataja Artur Talvik on sellest hämmelduses ja peab ülikooli sammu halvaks tooniks.
«Elurikkuse» kaubamärgistamine paneb Talviku imestama (2)
Patendiameti andmebaasist selgus, et Tartu Ülikool on eelmisel nädalal kaubamärgi «Elurikkus» registreerimise jaoks avalduse sisse andnud.
Ülikool põhjendas seda sammu sooviga seista portaali eElurikkus juures kümne aasta jooksul tehtud töö eest. «Kõigil on õigus kaitsta enda kaubamärki, loomingut või toodet,» ütles Tartu Ülikooli pressinõunik Mari-Liis Pintson.
«On siiski väga kahju, kui tekivad segadused ja seosed kahe sisult ning idee poolest erineva asja vahel nagu seda on poliitiline erakond ja eElurikkuse portaal, mis on tegutsenud juba kümme aastat. Eesti keel on piisavalt rikas, et leida oma ettevõtmistele nimesid või nimetusi, mis ei tekitaks avalikku segadust,» lisas Pintson.
Portaal elurikkus.ee on elurikkuse digiriigi üks element, mida on ligi 15 aastat järjepidevalt arendatud, rääkis Pintson. Kaubamärk võeti tema sõnul andmebaasi ja sellega seotud portaali ning seotud tegevuste, sh uurimistöö tarvis.
«Erakonna nimena on see meie arusaamist mööda jätkuvalt vaba,» lisas Pintson.
Postimehe päringu peale ütles liikumise üks algataja Talvik naerdes, et nii teda kui teisi Elurikkuse inimesi viib Tartu Ülikooli samm hämmeldusse.
«Mina arvan, et selliste üldkasutatavate sõnade kaubamärgistamine ei ole hea toon,» ütles Talvik ja lisas, et samamoodi võiks hakata mässu tõstma sõnade «isamaa» ja «reform» erakonnanimedes kasutamise vastu.
«Loodan väga, et sellest kauplemisest saab pigem meeldiv koostöö, sest sisuliselt me ajame ju sama asja,» avaldas Talvik lootust.
Ülikooli soovi pärast sõna kaubamärgistada Talvik oma sõnul ei muretse.