Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Lääne-Virumaal hukkus avariis ATV-d juhtinud mees (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pildil olev ATV pole õnnetusega seotud.
Pildil olev ATV pole õnnetusega seotud. Foto: Mihkel Maripuu

Täna õhtul kella 20.20 paiku sai politsei teate raskest liiklusõnnetusest Lääne-Virumaal Tapa vallas Uudeküla – Väike-Maarja tee 2. kilomeetril Loksakülas, kus põrkasid kokku veok ja ATV. ATV juht suri avariis saadud vigastustesse.

Politsei tuvastas, et avariis osalesid 56-aastane ATV-d juhtinud mees ja 31-aastane veoautot Scania juhtinud mees. Veokijuht oli kaine, ATV juhi kainus selgitatakse ekspertiisis.

Sündmuskohal töötanud Rakvere jaoskonna vanemuurija Margus Kotter ütles, et esialgsete andmetel eiras ATV juht mitmeid liiklusreegleid. «Esmane tunnistajate ülekuulamine kinnitas, et ATV sõitis suurel kiirusel, sõiduki tuled ei põlenud ning ühel hetkel kaldus ATV sirgel asfalteeritud teelõigul vastassuunda, kus talle sõitis vastu veok Scania. Veokijuht püüdis ATV-d märganuna ohuolukorrast signaali andes hoiatada ning teha endast oleneva, et kokkupõrget vältida, ent paraku ei olnud see enam sel hetkel võimalik ning ATV rihtis suurel kiirusel veoki esinurka,» märkis Kotter.

Kokkupõrkes sai ATV juht sedavõrd raskeid vigastusi, et hukkus sündmuskohal.

«Selle õnnetuse üksikasjad on selgitamisel, ent tasub rõhutada siiski, et kiiruspiirangud ja muud liiklusreeglid on kehtestatud põhjusega säästa inimeste tervist ja elu. Enamus traagilisi avariisid juhtub paraku just põhjusel, et mõni liikluses osaleja vilistab ühiskonnas kokkulepitud reeglitele. Olukord saab paraneda üksnes siis, kui iga liikleja annab endast parima: sõidab lubatud piirkiirusega, kainelt, turvavarustust kasutades ning võtmata liigseid riske ohtlike kiirusületuste, möödasõitude või muu sarnase näol,» ütles Kotter.

Politseiuurija lisas, et ATV juht ei kasutanud kaitsekiivrit. «Ohutusvahendid ei ole asi iseenesest, mida seadus nõuab või mida moepärast kasutada. Kiiver on teinekord ainumas abivahend, mis nõrgema osapoole nagu mootorratturi, jalgratturi või ka ATV juhi nõnda kriitilises olukorras õrna peapiirkonna vigastustest päästab,» märkis Kotter.

Avarii üksikasjad selgitatakse edasises uurimises.

Tagasi üles