Päevatoimetaja:
Georgi Beltadze
+372 666 2180
Saada vihje

Laevakaitsja: Tätte-Matvere aluse läbi Somaalia vete viimine laeval on ettenägelik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ivari Sarapuu
Ivari Sarapuu Foto: Liis Treimann

Eesti teise laevakaitsemeeskonna ülem leitnant Ivari Sarapuu peab ümbermaailmareisijate Jaan Tätte ja Marko Matvere katamaraani Nordea tõstmist transportlaevale Somaalia ohupiirkonnas ettenägelikuks otsuseks.

Praeguse plaani kohaselt peaks veebruaris, kui Nordea jõuab Malediivide juurde, tõstetama ta transportlaevale, et ta niimoodi turvaliselt läbi Somaalia piraatidest kubisevate vete Egiptusesse viia.

«Kindlasti ei ole mõistlik liikuda antud riskipiirkonnas väikese alusega ilma kaitsemeeskonnata,» kinnitas Eesti teise laevakaitsemeeskonna ülem leitnant Ivari Sarapuu. «Nordea paigutamine transpordilaevale on väga õige ja ettenägelik otsus, mis minimeerib selle ala läbimise ohu.»

Septembris rünnati Adeni lahes Nordea katamaraaniga sarnast Prantsuse alust Tribal Kat, mis lõppes väga kurvalt ning mille röövinud piraatide kinni pidamisel tegustes ka Eesti laevakaitsemeeskond koos Prantsuse laeva Surcouf meeskonnaga.

«Väikeste alustega ja tugevate kaitsemeetmeteta liikumist tuleks kindlasti piraatluseohuga aladel vältida,» sõnas Sarapuu. «Hetkeolukord Somaalia rannikul, India ookeanil, Adeni lahel ning ka Punase mere lõuna osas on jätkuvalt tõsine. Peale missooniperioodi, alates septembrist, on jällegi toimunud mitmed rünnakud nii kaubalaevadele, kalalaevadele, kui ka väiksematele alustele.»

Sarapuu andmetel oli näiteks nädal tagasi piraatide käes 10 kaubalaeva lunaraha ootel.

«Kõige efektiivsem piraatlusetõrjevahend on kaitsemeeskonna paigutamine laevale - relvastatud kaitsemeeskondasid kasutavad nii kaubalaevad, tankerid, kui ka kalalaevad,» rääkis Sarapuu. «Piirkonnas liiguvad ka sõjalised üksused, kuid kuna ohtlik ala on väga suur, ei ole võimalik nendega kogu ala katta, mistõttu on lokaalne kaitse igal laeval kõige otstarbekam.»

Tagasi üles