Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Vooglaid: kampaaniad on massilise petmise vorm

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Teeme ära prügi
Teeme ära prügi Foto: Priit Simson

Sotsioloog Ülo Vooglaid ei oska nimetada aastate jooksul Eestis olnud sotsiaalkampaaniate seast ühtegi, mis oleks vajalikul tasemel ette valmistatud ja mõjus ning ta peab kampaaniaid pigem massilise petmise vormiks.

Vooglaid pole otseselt kampaaniate vastu, kuid leiab, et eeltööd on alati tegemata, kirjutab Õhtuleht.

«Kampaaniaid oleks kohati tarvis, et tõsta mingi teema tähelepanukeskmesse, et inimesed hakkaksid mõtlema,» räägib Vooglaid. «Aga enamasti on kampaaniad massilise petmise vorm – kui ikka ei taha midagi teha, siis räägi sellest kogu aeg, juhi tähelepanu tegevusetuselt kõrvale.»

Vooglaiu sõnul tuleks tegeleda ebameeldivuste põhjustega, sest ühiskonnas ei saa midagi muuta, kui ei teata põhjusi. «Kui mõistust pole, haridust pole ja põhjusi ei leia, siis võib alustada kampaaniat - «Teeme ära!» näiteks - korjame kõik prügi kokku, prügi aga tekib jälle ja kampaania käigus tekitatud prügihunnikud jäävadki vedelema.»
 

Tagasi üles