«Tänapäeva laste igapäevakogemuste hulka kuulub kaks eraldiseisvat maailma, virtuaalne ja reaalne, mille mõjud lapse arengule on vastuolulised. Selleks, et need saaksid laste jaoks enam üheks ning ka arendavaks, tuleks kodus ning ühiskonnas kogetavad meediatekstid viia ametlikku koolitussüsteemi,» lausus Vinter sel nädalal toimunud laste meediakasvatuse konverentsil.
«Praegusel hetkel puudub koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas mõiste meedia, samuti ei leia sealt meediakasvatust, ehkki tänapäevane infokeskkond seda nõuaks,» märkis ta.
Tema hinnangul sobituks meediakasvatus oma teemaderingi poolest suurepäraselt katusteema «Mina ja keskkond alla» ning sellega tegelemine arendaks kõiki õppekava üldoskusi.
Vinter märkis, et on kohanud meediakasvatusega seoses väga mitmeid eksiarvamusi. Näiteks seda, et meediakasvatus tähendab tehnoloogia (televiisori ja arvuti) ja arvutimängude või esitlusprogrammide kasutamist õpetamisel.
«Meediakasvatust saab läbi viia ka siis, kui puuduvad arvuti ja televiisor. Samas olen ma väga seda meelt, et tänapäeva last tuleks õpetada enam tema igapäevast keskkonda arvestades ja tahame me seda või mitte, meediavahenditel ja sisul on selles suur osa,» selgitas Vinter.
Teiseks on ta kohanud arvamusi, et meediakasvatus on multifilmide ja filmide ümberjutustamine lastega või õppefilmide vaatamine. «Kõik need haakuvad küll meediavahendite kasutamisega õppeprotsessis, kuid täidavad eesmärke, millel pole meediateadlikkuse kujundamisega kuigi suurt seost. Meediakasvatuse eesmärk on aga just viimane – kujundada eakohaselt laste arusaamu meediast,» selgitas Vinter.
Ta ei nõustunud ka nendega, kes panevad lasteaia meediakasvatuse ja kooli meediaõpetuse ühele pulgale. Tema sõnul on väikesele lapsele palju keerulisem seletada eakohaselt asju, mida ta ekraanilt näeb, kuid mille mõistmiseks jääb vaimset küpsust ja sõnu väheks. «Koolis käiva lapse analüüsioskused ja vaimsed võimed on oluliselt erinevad sellest, mis on eelkooliealisel lapsel,» sõnas Vinter.