Põhiseaduskomisjoni ettepanekul lõpetati valitsuse algatatud Eesti keskmise palgaga seotud ametipalkade maksmise ajutise korralduse seaduse, kõrgemate riigiteenijate ametipalkade seaduse, kohtute raamatupidamiskeskuse rahandusministeeriumi valitsemisalasse üleviimisega seotud seaduste, riigieelarve seaduse ning vabariigi valitsuse seaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu esimene lugemine.
«Rahanduslikult kaalukaim teema selles eelnõus on haigekassa ja töötukassa reservide konsolideerimine. Selle eelnõuga antakse riigikassale volitused uuteks ülesanneteks. Selle eelnõuga pikendatakse Eesti keskmise palgaga seotud ametipalkade maksmise ajutise korralduse seaduse kehtivust ühe aasta võrra. Sellega tekib riigieelarves kokkuhoid 2,53 miljonit eurot,» selgitas rahandusminister Jürgen Ligi eelnõud tutvustades.
«Justiitsministeeriumi valitsemisalas asuv kohtute raamatupidamiskeskus viiakse üle rahandusministeeriumi valitsemisalasse, keskuse põhiülesanne on justiitsministeeriumi ja justiitsministeeriumi valitsemisala asutustele finantspersonali ja palgaarvestuse ning riigi nõuete arvestuse korraldamine. Keskuse nimi muudetakse, uueks nimeks saab riigi tugiteenuste keskus. Nagu uus nimi viitab, anname selle asutuse baasil teistele valitsemisaladele võimaluse loobuda kohustusest arendada arvepidamisega seotud süsteemi ja töötajaid. Selle asemel pakume võimaluse leppida kokku ja saada keskuselt kvaliteetset juhtimisinfot,» rääkis Ligi.
«Kõige rohkem muudetakse kehtivaid seadusi seoses (neid on kokku 11) vajadusega ühtlustada ministeeriumidevahelist pädevust intellektuaalse omandi valdkonnas. Kehtivate seaduste kohaselt on intellektuaalse omandi valdkond jaotunud peamiselt kultuuriministeeriumi ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel. Eelnõu regulatsiooni kohaselt on edaspidi intellektuaalse omandi koordineerimine ja õigusloome pädevus justiitsministeeriumil,» tutvustas minister.
Ligi tõrjus rahvaesindajate rünnakuid nn kobarseaduste esitamise pärast. Peamiselt opositsioonipoliitikud juhtisid tähelepanu, et sellise kobarseadusena polegi parlamendiliikmel võimalik saada täpselt ülevaadet, mis valdkondades milliseid seadusi mis moel muudetakse.