Kuigi ka majandusminister Juhan Parts tunnistab, et uued ehitatavad rongiootepaviljonid pole Eesti kliimasse sobivad, tähendaks nende reisijasõbralikumaks ehitamine Euroopa rahakraani kinnikeeramist.
Rongiooteplatvorme reisijasõbralikumaks ehitada ei saa
Hoolimata majandusministri arvamusest ei saa Eesti Raudtee uusi rongiooteplatvorme ümber ehitada, sest siis loeks rahastaja ehk Euroopa Liit seda juba sõlmitud kokkulepete rikkumiseks, teiseks käib paviljonide ehitamine täpselt Eestis kehtivate seaduste järgi, kirjutab Õhtuleht.
Nimelt sätestavad reeglid, kui palju peab perroonile jääma liikumisruumi, kui lai võib paviljon olla jms.
Tegelikult tuleb Eesti Raudtee katuse ja pleksiklaasist tuult takistavate vaheseintega paviljonide ehitamisega niigi reisijatele vastu, sest eeskirjad ei näe üldse ette, et perroonil peaksid olema varikatuse ja seintega ootepaviljonid – peab olema vaid valgustus, infotabloo ning tagatud rongile ohutu peale- ja mahaminek.
«Ühest küljest võib reisijast aru saada, et ta tahab soojas kioskis nina vastu akent rongi oodata, teisalt aga – miks ta peaks üldse näiteks pool tundi varem perroonile minema rongi ootama?» märgib Eesti Raudtee kõneisik Urmas Glase.