Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Küsitlus: kas Rail Baltic on mõistlik projekt?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand.
Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand. Foto: Peeter Langovits.

Euroopa Komisjon on valmis maksma 60 protsenti Rail Balticu projekti maksumusest.

Ain Kaljurand
ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees

Kui lähtuda Tallinna Sadama seisukohast, siis tundub Rail Balticu projekt huvitav just selle poole pealt, et sadamal avaneks võimalus arendada põhja-lõunasuunalisi kaubavedusid. Eeskätt näeks sadam just Soome poolt seda potentsiaali, et täiendavaid kaubamahte raudteetranspordile suunata. Lisaks sellele võiks mõelda kaubavahetuse arendamisele ka Loode-Venemaaga.
Kui väga üldiselt võtta, siis ma suhtun Rail Balticu projekti toetavalt. Kui veidi detailsemalt läheneda, siis on mõned kohad, mida peaks täpsemalt analüüsima.

Andres Allikmäe
ASi Harju Elekter juhatuse esimees

Rail Baltic on Eestile igal juhul suur võimalus. Ühest küljest annaks see ettevõtetele võimaluse raskema toodangu liigutamiseks Euroopa suunas – Rail Baltic võiks luua paljudele firmadele võimaluse lihtsama logistikaga uutele turgudele minna.

Ka Harju Elektril oleks tänu Rail Balticule oma suuregabariidiliste ja raskete toodetega kergem Lääne-Euroopasse liikuda, kui selleks peaks vajadus tekkima. Baltimaid läbivas raudteekoridoris peitub samas hea võimalus ka Soomele: nimelt võiks Eesti ja Soome vahele käima panna spetsiaal­sed rongipraamid.

Tagasi üles