Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Rongipiletite hinnad tõusevad neljandat korda aasta jooksul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Raudtee äärde paigutatud reklaamplakatid väidavad, et ühest või teisest punktist rongiga pealinna sõites võib inimene rahaliselt säästa kuni kümme korda.
Raudtee äärde paigutatud reklaamplakatid väidavad, et ühest või teisest punktist rongiga pealinna sõites võib inimene rahaliselt säästa kuni kümme korda. Foto: Peeter Langovits

Elektriraudtee tõstab aasta jooksul juba neljandat korda piletihindu, aga teenuse kvaliteet sealjuures ei parane, kurdavad iga päev rongiga sõitvad inimesed.


Mitme nördinud rongisõitja etteheited võttis kokku Keilas elav Mari, kes ei soovinud oma täisnime avaldada.

Esimese probleemina mainis ta, et hommikul saab Keilast küll kiirrongiga Tallinna, aga õhtul töölt koju tuleb sõita tavalise rongiga, sest viimane kiirrong väljub Tallinnast kella poole viie paiku, kui enamik inimestest on veel tööl. See muudab mõttetuks ka ekspresskaardi, sest kiirrongide jaoks mõeldud ekspresskaarti saab kasutada vaid hommikuti.

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste tunnistas, et kiirrongide hulk võiks tõepoolest suurem olla.

«Paraku on rongipark piiratud. Kiirrongide arv kasvab kõige varem järgmisel suvel, kõige hiljem siis, kui uued elektrirongid kohale jõuavad,» lausus ta. «Praegused koosseisud on meil tipptundide ajal maksimaalselt hõivatud ja väga raske on uusi väljumisi juurde teha, kuigi see oleks ka meie suur soov.»

Kaareste ütles, et viimase kiirrongi Tallinnast väljumise aeg – kell pool viis – on selline puhtalt reisijate arvu järgi otsustades.

«Mingil arusaamatul põhjusel on Tallinnast Keila poole sõitjaid kõige rohkem just poole viie ajal, aga mitte pärast tööpäeva lõppu, nagu võiks arvata. Uus liiklusperiood algab 2012. aasta mai lõpus ja püüame teha kõik, et kiirronge oleks rohkem,» lubas ta.

Järgmisel kuul teoks saava hinnatõusu puhul juhtis müügi- ja kommunikatsioonijuht Kaareste tähelepanu asjaolule, et Elektriraudtee sõidukaardil olevate ühekordsete piletite hinnad tõusid viimati 2008. aasta oktoobris. Mulluse kahe hinnatõusu puhul kerkisid paberpiletite hinnad, tänavu augustis aga kergitati ID-piletite hindu.

«2009 ja 2010 olid Eestis kõikide inimeste jaoks väga rasked aastad ja siis me põhilisi hindu ei tõstnud. Aga elektrikulusid peab kuidagi katma. Seda enam, et oleme nüüd vabaturul,» rääkis Kaareste.
Mari polnud rahul ka sellega, et ID-pilet on Elektriraudtee sõidukaardi omast kaks eurot kallim.

Elektriraudtee töötaja Kaareste selgitas, et sõidukaart ehk piletikandja on nende ettevõtte põhitoode ja selle pileteid müüakse otse. ID-piletite puhul aga tuleb maksta teenustasu Ühinenud Piletite ASile, kes haldab keskkonda pilet.ee.

Ettevõte arvudes

Tagasi üles