Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Rike jättis uue Estonian Airi lennuki maale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Estonian Airi lennuk Bombardier.
Estonian Airi lennuk Bombardier. Foto: Toomas Huik

Täna kell 13.50 Estonian Airi uue lennukiga Bombardier Stockholmi lendama pidanud reisijad saadeti pärast  tunniajalist ootamist Boeinguga Rootsi poole teele. Reisijatele põhjendati lennu hilinemist lennuki tehnilise rikkega.

«Mingeid selgitusi meile ei jagata, aga ma näen, et ametnikud askeldavad uue lennuki juures. See lennuk nüüd küll kuhugi ei lähe,» ütles Stockholmi lendu oodanud Andry.

Mehe sõnul teatati neile alguses, et kell 13.50 startima pidanud lend lükatakse edasi tehnilistel põhjustel. Pärast tunniajalist ootamist anti reisijatele teade, et Stockholmi lennatakse Boeinguga. Mehe kinnitusel on lend peaaegu välja müüdud.

Mehe kinnitusel oli tal samalaadne juhus ka kaks nädalat tagasi, kui Estonian Airi Stockholmist väljuma pidanud lend hilines kaks tundi. Toona öeldi lennukis olnud reisijatele, et lennu edasilükkamise põhjuseks on kütusenäidiku rike.

Reisijat nörritab ka lennufirma suhtumine, kuna lennukirikke tõttu jääb ta maha Müncheni lennukist. «Estonian Air ei tulnud mulle vastu, kui soovisin, et mind registreeritaks uuele lennule ringi,» sõnas ta. Palve peale ta pilet järgmisele Stockholmist väljuvale Müncheni lennule registreerida lennufirma keeldus ning mehele öeldi, et seda tuleb teha Stockholmis.

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelineni teatel lükkus lend tehnilistel põhjustel edasi tund ja 14 minutit ning reisijad saadeti Stockholmi teise lennkiga. «Tegemist oli kõrvalekaldega tiivamehhanismi töös. Estonian Air palub vabandust reisijatele tekitatud ebamugavuste pärast,» ütles pressiesindaja.


 

Küsimusele, kui tihti on viimase aasta jooksul Estonian Airi lennukitel olnud tehnilisi probleeme, mistõttu on tulnud lennud edasi lükata, vastas pressiesindaja, et lennunduses on lennuohutus esimesel kohal,  seepärast jääb lennuk maa peale ka kõige väiksema rikkekahtluse korral. «Tehnilistel põhjustel on lende edasi lükatud ka konkreetse lennuki puhul. Kuid seda
mitte rohkem, kui teiste lennukite puhul keskmiselt,» lisas ta.

Lennufirma esindaja sõnul lükkub ainuüksi tehnilistest põhjustest edasi keskmiselt kolm kuni viis protsenti lendudest. «Esimesel üheksal kuul oli Estonian Airi lendude regulaarsus ehk toimumise protsent 99,1 protsenti, mis on 2,8 protsendipunkti võrra kõrgem kui eelmise aasta samal perioodil. Estonian Airi lendude punktuaalsus ehk väljumise täpsus (15 minutit) oli 90,9 protsenti, mis on 4 protsendipunkti võrra kõrgem kui eelmise aasta samal perioodil,» toonitas Eskelainen ja lisas, et nende näitajate poolest kuulub Estonian Air maailma täpseimate lennufirmade hulka.
 

Tagasi üles