Nädal tagasi Paides peetud arvamusfestival andis peale igat sorti arutelude alust mitmele internetimeemile ja naljale, muuhulgas sai Yana Toom pähe Moskva Punase väljaku sibulakupli. Arter uuris Tallinna Ülikooli sotsiaalmeedia ja visuaalkultuuri dotsendi Katrin Tiidenbergi abiga, mis need meemid õigupoolest on ja miks saavad need nii populaarseks.
Tellijale
Internetimeemid ajavad poliitikat (2)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tegin mõni kuu tagasi omamoodi eksperimendi ehk lugesin kokku, mitu internetimeemi ühe päevaga Facebookis ja Instagramis minuni jõuab. Tulemuseks sain jahmatavalt suure arvu – 87. See pole muidugi tõsiseltvõetav statistiline näitaja, kuid kinnitab siiski, et sotsiaalmeedias liigub meeme palju. Selles valguses saab mõistetavaks ka põhjus, miks ülikoolide teadlasedki meemide uurimisele pühenduvad – meeme on palju ja nende mõju uskumatult suur.