«Tallinna Inglise Kolledži ja meie erinevus on see, et nemad on alustanud ingliskeelse õppega ühes oma esimeses klassis. Meie rõhume sellele, et oleme esimene eestikeelne keskkool (Eesti ajaloos –toim) ja meil on teatud poliitilised võtted selle toonitamiseks,» rääkis Tartu Miina Härma Gümnaasiumi IB-õppe koordinaator Irja Toots. Näiteks antakse ingliskeelset haridust ainult rahvusvahelistele õpilastele ja IB-õppe keskkooli osas õppijatele.
Tootsi kinnitusel tuleb IB-õppest rääkides arvestada, et tegu pole õppekavaga. «See ei kirjuta ette, mida tuleb õpetada, vaid kuidas. Ei kirjuta ette ka mitte ühtegi õppekeelt,» selgitas Toots. Nii on nende kool otsustanud, et kasutavad IB-õppe metoodikat oma kooli esimeses ja teises klassis eesti keeles õpetades.
Tallinna Inglise Kolledži IB-õppe metoodikat järgivas 1. klassis õpib 24 last, kellest kaks on välismaalased.
«Me ei saa pooliku klassiga alustada, et äkki tuleb veel keegi. Ei ole mõeldav, et töötame akrediteeringu (ametliku õpetamisloa saamisele eelneb katseaeg – toim) saamiseks kolme õpilasega kaks aastat. Me ei saa seda endale rahaliselt lubada,» põhjendas inglise keeles õppiseks valmistuva klassi avamist Tallinna Inglise Kolledži IB-õppe koordinaator Katrin Rahi.
Rahi sõnul on tava- ja IB-klassi vahe selles, et üleminek ingliskeelsele õppele on intensiivsem. Teoreetiliselt võiks juba teisest klassist alates hakata tunde andma vaid võõrkeeles.
Inglise Kolledži otsus üks klass sisuliselt võõrkeelseks muuta ei meeldi haridusministeeriumile. «Ministeerium on teinud ettevalmistusi rahvusvahelise üldhariduse laialdasemate võimaluste loomiseks - eesmärgiga pakkuda välisriikidest reeglina ajutiselt Eestisse asunud lastele sobivaid haridusvõimalusi,» selgitas haridusministeeriumi pressiesindaja Asso Ladva. Ta lisas, et just välisspetsialistide laste haridusega seonduvate probleemide lahendamiseks otsustas riik toetada IB-programmide rakendamist. Ka maksaks riik IB-õppekava alusel õppivatele õpilastele 25 protsenti kõrgemat pearaha.