See aeg 2004. aastast tänaseni on olnud suhteliselt lühike selleks, et muuta koostööharjumusi väga põhjalikult. Koostöö on kinni inimeste endi väärtustes ja harjumustes – need asjad muutuvad väga aeglaselt. Oleme selle tee esimeses otsas.
Oleme koostöö arendamisega teadlikult tegelenud. Tippjuhtide arendustegevused ongi suunatud kahele eesmärgile – üks on personaalsete kompetentside arendamine ja teine on koostöö arendamine.
Koostöö arendamise üritus kantslerite vahel on kord kuus, kord poolaastas on suurem programmiline tegevus.
Märkimisväärne osa avaliku sektori tippjuhte ei näe endal avalikus teenistuses edasisi karjäärivõimalusi. Eesti on väike riik, karjääris tuleb lagi ette kiiremini kui suurriikides. Mis oleks lahendus, et inimestel ikka väljakutseid jaguks?
Karjääri ei pea tingimata vaatama vertikaalse karjäärina alt üles – et hakkan asekantsleriks ja siis kantsleriks ja siis ongi lagi ees. Karjäär võib olla ka horisontaalne – erinevates asutustes, erinevates ministeeriumides, erinevates valdkondades ja ametikohtadel.
Kui palju kasutatakse rotatsiooni avalikus sektoris ja kuidas ametnikud ise sellesse suhtuvad?
Täna toimib rotatsioon Euroopa Liidu sekretariaadi inimestega välisministeeriumi ja riigikantselei vahel.
Õigusaktides sätestatud rotatsiooni meil täna ei ole. Arvan, et inimesed ise suhtuvad rotatsiooni kaheselt – rääkides rotatsioonist põhimõtteliselt, mööndakse, et see on väga vajalik ja tooks kasu. Samas siis, kui jõutakse mõttega selleni, et see peaksin olema mina, kes roteerub, tekivad juba palju konkreetsemad küsimused ja mõeldakse, kas ma tahan selles teises ministeeriumis või selle valitsemisalas töötada. Uuringute tulemused viitavad väga selgelt rotatsiooni vajalikkusele.