Raskeveokite liiklusohutuses on endiselt kriitilised kohad nii juhi töö-ja puhkeaeg kui ka sõidukite tehnoseisund ning üha enam püüavad juhid politseinikke tahhograafi andmetega petta.
Veokijuhid võltsivad üha sagedamini töö- ja puhkeaja andmeid
See võib kaasa tuua väga raskete tagajärgedega liiklusõnnetusi, ei ole veel nädalatki sellest, kui Põlvamaal kaldus haagisveok teepeenrale, kaotas juhitavuse ja paiskus koos koormaks olnud tuliuute Mercedestega külili, juht on haiglaravil ja uhked autod pole üldse enam nii uhked, analoogne õnnetus juhtus ka viisteist päeva varem, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».
«Kõige drastilisem näide oli see, kus üks juhtidest oli viimase 24 tunni jooksul puhanud ainult kolm tundi, kõik need sõidukid said liikumiskeelu, kuni juhtide puhkeaeg on täis puhatud,» ütles politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelevalve talituse komissar Riho Tänak.
Järjest enam teeb aga politseile muret tahhograafiga manipuleerimine: et saada tahhograafile vale näit ette, selleks kasutatakse Tänaki sõnul magneteid.
«Pahatihti võib selline manipuleerimine kaasa tuua liiklusõnnetuse, sest nende samade impulssidega juhitakse sõiduki aju ja siis ei tea sõiduki juhtorgan enam, kuidas ta peaks käituma näiteks äkkpidurduse korral, tema ABS enam ei tööta, kuid haagise oma töötab ja selliste manipuleerimiste tulemusel võib sõiduk teelt välja sõita,» selgitas komissar.