Tallinna Pelgulinna gümnaasium valiti tänavu koos veel 80 maailma õppeasutusega Microsofti rahvusvahelisse innovaatilise kooli programmi, kus möödunud aastal osales ka teine Eesti kool – Harjumaal asuv Peetri kool.
Juba teine Eesti kool valiti üleilmsesse innovaatilise kooli programmi
Pelgulinna gümnaasiumi direktori Tõnu Piiburi sõnul on tal raske tuua näiteid tundidest, kus innovaatilisi lahendusi ei kasutataks. IKT võimalusi saab kasutada kas või tööõpetuse tunnis. «Ega me arvutiga siis ei sae, aga küsimus on selles, kuidas me leiame maailmas üles teise inimese, kes on juba hea asja valmis saaginud,» näitlikustas Piibur. «Ma ei tähtsustaks infotehnoloogiat üle - kui inimesed oskavad kasutada erinevaid vahendeid omavaheliseks suhtlemiseks ja teadmiste edasiandmiseks, siis on ju hästi. Infotehnoloogia on üks osa tavalisest elust ja see ei saa olla huvitavam kui elu ise.»
Rahvusvaheline konkurss innovaatilise kooli programmi oli tihe, rääkis Microsoft Eesti haridus- ja toetusprogrammide koordinaator Tiina Viiderfeld Postimees.ee’le. Nelja aasta peale kokku on Eestist programmi kandideerinud kümmekond kooli.
Viiderfeld viitas, et tehnika olemasolu koolis ei tähenda veel innovaatilisust – oluline on see, kuidas tehnoloogiat kasutatakse. «Üks takistusi on teinekord õpetajate vastuseis ja kooli enda õhkkond, mis ei soodusta innovaatiliste lahenduste kasutuselevõttu,» tõdes Viiderfeld.
Klassiruumi mahub terve ilm
Programm on loodud selleks, et õpetajad ja õpilased oleks valmis IT-lahendusi õppetöös senisest aktiivsemalt kasutama. Programmis osalejaid koolitavad maailmas tuntud hariduseksperdid nagu näiteks Michale Fullan ja Dun Buckley. Aasta jooksul toimub ridamisi e-seminare õpetajatele, kuid peale kutsutakse õpetajad kahel korral ka füüsiliselt kokku. Esimene mess peetakse juba novembris Ameerika Ühendriikides Washingtonis.
Tõnu Piiburi sõnul on haridusmaastik kümne aastaga muutunud sedavõrd, et õppimise ainumõeldavaks viisiks on saanud kogemuste vahetamine teiste inimestega ning tehnoloogia loob selleks arvukalt võimalusi.
«Veel kümme aastat tagasi oli teadmiste ammutamise kohaks õpik ja õpetaja oli inimene, kes oskas õpikut lugeda ja selle sisu õpilastele arusaadavaks seletada. Info kiirema liikumise ajastul on teadmised õpiku kaante vahelt välja lennelnud ja sinna jäänud info ei ole võrreldav kogemusega, mille õpilased saavad teiste õpilastega koos õppides, arutledes ja vaieldes,» sõnas Piibur. «Klassiruumi ei pea mahtuma ainult tervisekaitse reeglitega lubatud 24 õpilast, kellega koos õppida. Klassiruumi võib korraga mahtuda terve maailm.»