Teder rõhutas, et parlament peab kontrollima valitsust, mitte vastupidi ja tõi esile tema praktikast konkreetseid näiteid, kus riigikogu peaks tegutsema palju jõulisemalt.
Esiteks rääkis ta tehnovõrkude ja -rajatiste madalatest talumistasudest. «Suvel 2010 tegin riigikogule ettepaneku, kus ütlesin, et kehtivad tasud nendele inimestele, kes taluvad oma maal suuri tehnovõrke, näiteks kõrgepingeliine, on põhiseadusvastaselt madalad. Riigikogu eelmine koosseis nõustus minuga, et põhiseadusvastane olukord eksisteerib. Kas midagi on selles vallas muutunud? Kas riigikogus on toimunud debatte, milline peaks talumistasude regulatsioon olema? Ei ole,» kritiseeris ta.
«Minu ettepanekust on möödas üle aasta. Tänaseks ei ole ette valmistatud eelnõu, mis kõrvaldaks põhiseadusvastase olukorra ega ole te nõudnud seda ka valitsuselt. Minu hinnangul on aasta piisav aeg, et ka keeruline õiguslik probleem saaks lahendatud ja on vale, et parlament aktsepteerib põhiseadusvastase olukorra püsimist,» leidis Teder.
«Ma ei ole siiani läinud selle teemaga riigikohtusse, sest tõesti uskusin, et parlament mõistab olukorra tõsidust ja lahendab probleemi.»
Teiseks viitas ta sõltuvushäiretega laste rehabilitatsiooniteenuse probleemile, millest ta tegi riigikogule ettekande 2009. aastal ja millega riigikogu komisjonid nõustusid, tehes täitevvõimule ülesandeks asjakohane regulatsioon välja töötada. Siiani pole aga midagi muutunud. «Mida on Riigikogu komisjonide kaudu teinud, et see probleem saaks lahendatud ja ühtlasi seadusandja tahe täidetud?» küsis Teder.
«Kolmas, ja arvestades, et ilmad lähevad külmemaks ja lumi tuleb varsti maha, siis kõige aktuaalsem näide. Juunis 2010 tegin riigikogule ettekande ajutise peavarju ja varjupaigateenuse kättesaadavusest peavarjuta isikutele. Täpsemalt juhtisin tähelepanu, et kõigile abivajavatele isikutele ei ole tagatud juurdepääs ajutise peavarju ja varjupaigateenusele. Palusin, et riigikogu töötaks välja ajutise peavarju ja varjupaigateenuse osutamise regulatsiooni. Riigikogu nõustus minu ettekandega ja tegi sotsiaalministeeriumile ülesandeks ette valmistada sotsiaalhoolekande seaduse asjakohased muudatused. Ka neid seadusemuudatusi pole tehtud. Seepärast valitseb ajutise peavarju ja varjupaigateenuse osutamise osas vastu talve ikka segadus,» tõdes õiguskantsler.