Tarbijakaitseamet alustas järelevalvemenetlust, et selgitada välja, millistes Eesti hotellides on võimalik tuba broneerida lisaks eesti kroonile ka eurodes ning milline on sellisel juhul konverteerimise kurss.
Tarbijakaitse hakkas uurima hotellide hinnapoliitikat
Samuti uuritakse, kuidas on tarbijale vastav informatsioon esitatud, teatas tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Tarbijakaitseametisse ei ole küll laekunud ühtegi kaebust, kuid näiteks Tallinnas on vähemalt kolm hotelli, mille broneerimissüsteemides näidatakse hindu ainult eurodes. Nii ei näe Eesti kroonides Tallinna hotellide tubade hindu näiteks rahvusvaheliste hotellikettide Radisson SAS, Meriton ja Swissotel kodulehtede broneerimissüsteemides.
Mitmes hotellis on hinnad eurodes ja Eesti kroonides üksteisest suhteliselt erinevad.
«Eestis on kehtiv maksevahend Eesti kroon, seetõttu peavad teenuse osutajate hinnakirjades hinnad olema näidatud Eesti kroonides. Juhul, kui kaupleja soovib hindu avaldada ka euros, peavad hinnad olema arvestatud kroonidest eurodeks ja vastupidi Eesti Panga kursi alusel,» sõnas Turetski.
«Konverteerimisega seonduv info peab olema avaldatud ka hotellide veebilehtedel ning reserveerimis- ja maksesüsteemides, kui tarbija neid saab kasutada, ning see peab tarbijale olema selgelt ja üheselt mõistetav,» kinnitas ta.
Tarbijakaitseameti hinnangul peaks ka mitmes vääringus hinna avaldamise puhul olema kindlasti selle juures kirjas, et hinnad on ümber arvestatud Eesti Panga kursi alusel.