Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Reidi tee ehitus hakkab peatselt liiklust mõjutama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kuigi kõigepealt lüüakse Reidi tee ehitusel kopp maasse endise Tivoli alal, võivad lähiajal alata ka Russalka läheduses alata kaevetööd, mis mõjutavad liiklust Narva maanteel ja Pirita teel.

«Üsna kohe on algamas kaevetööd kommunikatsioonide paigaldamiseks. Täpsustame veelkord liiklusskeeme ja tõenäoliselt järgmisel nädalal algavad Russalka juures tööd,» ütles kommunaalameti juhataja Ain Valdmann.

Täna keskpäeval kuulutati Tivoli platsil Reidi tee ehitus pidulikult avatuks. «Siin muutub kõik tundmatuseni. See on liikluse seisukohalt äärmiselt oluline projekt. Veokid hakkavad sadamasse ja sadamast välja sõitma siitkaudu. Linna peatänav saab olema rohkem kergliikluse ja ühistranspordi jaoks. Kui see ehitus valmis saab, siis see kindlasti muudab märgatavalt Tallinna liikluspilti,» ütles linnapea Taavi Aas.

Ta lisas, et kindlasti ei saa ehitus olema lihtne, sest arheoloogid on juba ootevalmis, et hakata šurfe kaevama. Linnaplaneerimise ameti muinsuskaitse osakonna arheoloog Ragnar Nurk kinnitas, et arheoloogidel on tõepoolest mõningad ootused selle suhtes, mis maa seest välja võib tulla. Ta ütles, et georadari uuringud on näidanud, et ehituse alla jääva maapinna sees peaks olema arheoloogide jaoks nii mõndagi huvitavat. Ei saavat välistada ka seda, et maa seest leitakse jälle mõne vana laeva jäänused.

2015. aasta suvel leiti üsna Reidi tee lähedalt maa seest majaehituse käigus küllaltki hästi säilinud keskaegse koge vrakk ning veel kahe vana laeva jäänused. Koge ootab praegu Lennusadamas spetsiaalselt selle jaoks püstitatud angaaris Paksu Margareeta renoveerimise lõppu, et saada endale koht Meremuuseumi püsiekspositsioonis. Nii Tivoli elamurajoon kui sellest mere poole jääv Reidi tee jäävad endisele sadamaalale, kus varem oli meri, mis 1930. aastate käigus täideti.

«Me seisame praegu selle projekti nii-öelda südames. See on keskkoht, kust hakatakse ära juhtima Tuukri ja Ahtri tänavate piirkonnas uputusi tekitanud sadevett. Reidi teest saab lisaks autotranspordile ka jalutamiseks väga meeldiv koht. Pragu paistab igalt poolt võsa, aga ma usun, et aasta-pooleteise pärast avaneb siin hoopis teine pilt,» lausus KMG Ehituse ja Verston Eesti projektijuht Marek Jassik.

Reidi tee maksumus on 40,8 miljonit eurot. Ehitatakse ja remonditakse kokku 14 kilomeetrit teid. Reidi tee kogupikkus on 1,93 kilomeetrit, sellest kaldakindlustus 700 meetrit. Istutatakse kokku 57 000 põõsast, 500 puud ja rajatakse 40 000 ruutmeetrit uut murupinda.

Reidi tee hakkab kulgema Russalkast Ahtri tänavani, andes muuhulgas veokitele võimaluse ilma kesklinna läbimata sadamasse ja sadamast välja sõita.

Tagasi üles