Täna eksamikeskuse konverentsil «Hariduspeegel 2011» esinenud e-Hindamise Liidu (e-Assessment Alliance) juht Martin Ripley tõi välja samad riskid. Samas tõdes ta, et õpilased saavad iga eksamivormi puhul spikerdada ja petta, e-testimise puhul ei ole selline oht suurem.
Hindamissüsteemi olulisus
Ripley sõnul on e-testimisel palju eeliseid - nii on tehtud uurimusi, milles avastati, et õpilased on e-testide puhul olnud rahulikumad ja motiveeritumad. Traditsiooniline eksam, kus vastused kirjutatakse paberile, tekitab õpilastes aga palju pingeid. Samuti on e-testimine turvalisem, kuna testid ei lähe kaotsi. Vähetähtsateks teguriteks ei saa pidada ka kiirust (eriti valikvastustega testide puhul) ning pikemas perspektiivis õpilaste teadmiste kontrollimisele minevate kulude vähenemist.
Ripley, kes oli ka Suurbritannia eelmise valitsuse e-strateegia juht, toonitas, et e-testimise eesmärk ei ole lihtsalt kontrolltööde viimine arvutisse, vaid õpetamise ja õppimise muutmine. Tema hinnangul tuleks hariduse muutmise puhul alati alustada hindamisest. «Kui annad õpilasele töö tagasi, siis ainuke asi, mida ta vaatab, on hinne. Võib-olla sa oled terves töös teinud palju kommentaare, kuid õpilased märkavad vaid hinnet. Ehk oleks nutikas teha teinekord ainult kommentaare ja mitte panna hinnet?» esitas ta auditooriumile küsimuse.
Hindamine peaks tema sõnul nähtavaks tegema selle, kuidas õpilased mõtlevad ning pakkuma kasulikku ja edasiviivat tagasisidet nii õpilastele, õpetajatele kui lapsevanematele.
«Hariduspeegli» konverents toimub tänu ESF programmidele «ÕKVA» ja «Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008-2014».