Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Hai! Surematu Chevrolet Corvette C3: 50 aastat hiljem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kolmanda põlvkonna Chevrolet Corvette.
Kolmanda põlvkonna Chevrolet Corvette. Foto: Tairo Lutter

Iga autosõltlase omanduses võiks kordki elus olla mõni säärane liikur, mille mootorikattel või esitiibadel – veel parem, kui mõlemail – on funktsionaalsed mootoriruumi ventileerivad «lõpused». See on lollikindel retsept ägeda lelu leidmiseks, mis pole hobiautode juures veel kunagi alt vedanud. Siin see on - Chevrolet Corvette C3.

Esimesi klapptulesid liigutatakse vaakumi vahendusel.
Esimesi klapptulesid liigutatakse vaakumi vahendusel. Foto: Tairo Lutter

Kätt südamele pannes plaanisin esmalt pealkirjaks «Klišeekogumik», kuid see tundus peategelase loojate suhtes ülekohtune, sest pole ju ometi häbiasi, kui sul õnnestub anda oma kätetööle selline vorm, mis poeb naha vahele igale kolmandale mehepojale 50 aastat hiljemgi. Kolmanda põlvkonna Chevrolet Corvette (C3) on mudel, mis on üheks lollikindlamaks valikuks hobiautode hulgas, lisaks püsis see müügis kauem kui ükski varasem või hilisem isend (1968–1983). Nende viieteistkümne aasta jooksul sai Hai üksjagu sugeda nii General Motorsi sisepoliitilistes heitlustes kui ka muutuvate turvanõuete, kütusekriisi ja kallinevate kindlustustariifide pärast, kuid tema õnnestunud vormid muutsid ta surematuks ja C3 on pead pöörama paneva välimusega 50 aastat hiljemgi.

Tagasi üles