Möödunud aastal lugejamenu nautinud kodukujundus- ja ehitusajakirjad pidid tänavu tõdema, et majandusraskuste saabudes kaotavad lugejad nende vastu huvi.
Lugejamenu nautinud kodukujundusajakirju tabas kukkumine
Kõik, mis maalimas toimub, jõuab ka Eestisse ja mõjutab siinset meediatarbimist, rääkis uuringufirma SaarPoll juhataja Andrus Saar trükimeedia uuringu tutvustusel.
Trükimeedia uuringu andmetel on kõvasti lugejaid kaotanud kodusisustus- ja ehitusajakirjad, mille lugejanumbrid mullu märgatavalt kasvasid.
«Eelmine aasta oli väga optimistlik, kõik mõtlesid kodu ja aia kujundamisele, tegid plaane, mina ise ka,» ütles Andrus Saar Postimees.ee'le.
Nende ajakirjade lugejate suure languse põhjusena tõi ta aga välja ehitusturu totaalse languse tänavu.
Kui raha ei ole, siis mida sa ikka remondid või ehitad, kommenteeris Saar kahanevaid lugejanumbreid.
Kui kaks aastat tagasi oli ajakirjal Ehitaja 18 000 lugejat ja mullu kasvas see arv 28 000ni, siis tänavuste andmete kohaselt on ehitushuvilisi lugejaid alles 19 000.
Ajakirja Kodu ja Aed lugejate arv tõusis 2007. aastal 165 000-le, aasta varem oli see number olnud märksa väiksem, kõigest 106 000. Sel aastal langes nende loetavus 121 000 peale.
Ajakiri Maakodu, kes ühe aastaga suutis oma lugejaskonda kasvatada pea kahekordseks ehk, pidi tänavu samuti leppima kesisema lugejanumbriga. Kui 2006. aastal oli Maakodul 67 000 lugejat, mullu 109 000, sel aastal aga 74 000 huvilist.
Lugejate kaotusega tuleb leppida ka paberajalehtedel, nende loetavus on viimase kaheksa aasta kõige madalaim.
Oma lugejaid ei kaotanud Saare sõnul vaid väga spetsiifilised ajakirjad, nagu Digi, Saldo, millel on väike, kuid väga kindel lugejaskond.