Sajad juhiload võivad kaotada kehtivuse, kui autoregistrikeskuse (ARK) algatatud kontroll kinnitab «Pealtnägija» saate korraldatud ajakirjandusliku eksperimendi tulemusi.
«Pealtnägija»: sajad juhiload võivad kehtivuse kaotada
Eesti üheks parimaks peetud Aide Autokoolis Pärnus tuli õpilasel libedasõidukoolituse läbimiseks roolis istuda kõigest 25 minutit, mis on seaduses ette nähtud normist kuus korda vähem, selgub tänasest rahvusringhäälingu telemagasinist «Pealtnägija».
2001. aastal kehtima hakanud seaduse järgi saab uus juht esmase juhiloa vahetada alalise vastu alles pärast seda, kui ta läbib riskivältimise õppe libedasõidurajal. Kui esmase loa saamiseks tuleb sooritada riiklik eksam, siis lõppastme koolitus on algusest lõpuni usaldatud autokoolidele.
Mitte ainult seadus ei ütle, vaid ka Aide kool ise reklaamib, et lõppastme koolitus sisaldab viis tundi teooriaõpet (5X45 minutit), kaks sõidukorda säästliku sõiduviisi kujundamiseks (2X25 minutit) ning lõpuks libedasõidu harjutusi kuus sõidukorda (6X25 minutit).
Kahtlus tekkis, kui Aide esitatud õpilaste nimekirjade matemaatiline analüüs viitas, justkui sõidaksid kooli õpetajad ja masinad ööpäevas rohkem kui 24 tundi. Võimalik rikkumine on seda üllatavam, et Aide Autokooli ja Eesti parima libedasõiduraja omanik on Pärnu volikogu reformierakondlasest liige ja Eesti Autokoolide Liidu president Enn Saard.
«See koolitus ei olnud küll korrektne ja inimesel jäi saamata nõutav sõiduõpe libedal teel,» kommenteeris ajakirjanduslikku eksperimenti ARKi eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur.
ARK võttis juba läinud nädala lõpus «Pealtnägija» avastatud andmed uurimisse ning halvema stsenaariumi korral ähvardab alamõõdulistel koolitustel osalejaid juba väljastatud juhilubade tühistamine või uus õpe – seda muidugi Aide Autokooli kulul.