Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Tallink Takso ei saa kuidagi kollase konkurendi vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinn Takso on äravahetamiseni sarnane Tallink Taksoga.
Tallinn Takso on äravahetamiseni sarnane Tallink Taksoga. Foto: Peeter Langovits

Kohe pärast Tallinna linnaruumis elevust tekitanud kollaste Tallink Takso embleemi kandvate sõidukite tänavatele ilmumist tulid lagedale täpselt samasugust kujundust kandvad Tallinn Takso autod, mille arv aina kasvab. Tallink Takso on võimetu nendega võitlema.

Tallink Takso ja Tallinn Takso nimes on vaid üks täht erinev, kusjuures autode värv on sama ning ustele maalitud logod on samuti äravahetamiseni sarnased. See on tekitanud klientides segadust ning põhjustanud Tallinkile kaebuste esitamise, kuna Tallinn Takso sõidutariifid ja muud tasud on Tallink Takso omadest oluliselt suuremad.

Kui Tallink Taksol on sõidu alustamise tasu 3.2 eurot, siis Tallinn Takso kasseerib sama teenuse eest kolm korda rohkem raha. Ka sõidutariifid ei kannata üldse võrdlust.

Tallink Takso juhatuse liige Alger Holzmann ütles Postimees.ee`le, et Tallinn Takso tekkis umbes aasta pärast Tallink Takso alustamist ning siis liikus neid kollaseid autosid pealinna tänavatel neli kuni viis. Praegu on aga Tallinn Takso Tallink Taksoga äravahetamiseni sarnaseid sõidukeid liikvel juba ligi 15 ning nende arv aina kasvab.

«Tallinn Takso kollane värv on see, mis turisti ligi meelitab ja eksitab,» märkis Holzmann. «Mina nimetaksin neid rööveltaksojuhtideks, sest nende hinnad on meie omadest oluliselt kõrgemad. Kuna praegu pole ühtegi seadust, mis piiraks taksoteenuste maksimumhinda, siis võib iga FIE-na töötav taksojuht kehtestada endale hinnad, mida ta soovib.»

Holzmanni sõnul on Tallink Takso oma emafirma Tallinki kaudu saanud turistidelt mitmeid kaebusi liiga kõrgete hindade kohta. Kui kliendid on aga saatnud oma taksotšeki koopia, siis ongi selgunud, et tegemist on olnud hoopis Tallinn Taksoga. Ka eestlased on sattunud samasuguse pettuse õnge, istudes kogemata valesse kollasesse taksosse ning pidanud poolel teel auto peatama, et ülikõrgest sõiduhinnast pääseda.

Holzmann välistas esialgu ka mingite hagiavalduste esitamise seoses Tallinna Takso poolt Tallink Takso logoga sarnase märki kasutamise osas. Kuna Tallinn Takso juhid on kõik FIE-d ehk füüsilisest isikust ettevõtjad, siis oleks vaja koostada palju hagiavaldusi ning see läheks liiga keeruliseks. Selle probleemiga on Holzmanni sõnul ka veidi tegeldud.

«Tallink Takso on ühel korral juba Tallinna linna poole pöördunud ja selle küsimuse üles tõstnud, et tuleks kehtestada piirmäär taksohindadele, kuid seda ei ole arvesse võetud,» ütles Holzmann. «Tallinn Takso juhtidega on praegu nii, et nad teevad paar-kolm sõitu päevas vanalinnast sadamasse ning rohkem polegi vaja, sest vajalik raha on käes. Ja bensiini pole ka eriti kulunud.»

Tallinna abilinnapea Taavi Aas ütles, et paar aastat tagasi algas Tallinnas arutelu selle üle, et taksohindadele tuleks ülempiir kehtestada. Sel ajal oli just valmimas ühistranspordiseaduse muudatus ning Tallinna linnavalitsus tegi selles vallas asjalikku koostööd majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga.

Abilinnapea tõdes aga kurvastusega, et seadusemuudatus oli juba jõudnud parlamenti, kuid siis tulid uued valimised peale ning asi jäi soiku. Nüüd hakatakse seadusemuudatusi taas ette valmistama. Nendes muudatustes on ka rida parandusi, mis puudutavad taksondust ja ka see, et kohalik omavalitsus võib seada piirid taksoteenuste hindadele. Praegu niisugust õigust Tallinnal ega teistel kohalikel omavalitsustel pole.

«Kui see seadusemuudatus jõustuks, siis teeks Tallinn kohe piirhinnad ära ning saaks need tüübid (kõrget hinda võtvad taksod – toim.) tänavatelt kõrvaldada,» ütles Aas. «Meile öeldakse, et need on piraadid. Tegelikult tegutsevad nad seaduse alusel, neil on vastavad load ja litsendid olemas, ainult nende hind on röövellik. Nad tegelevad vaid vanalinnas turistide püüdmisega, mujal neid tavaliselt näha pole.»
 

Tagasi üles