Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

TIK langusest: osa meie paremaid ei teinudki riigieksameid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toomas Kruusimägi
Toomas Kruusimägi Foto: Raigo Pajula

Tallinna inglise kolledži direktori Toomas Kruusimägi sõnul võib nende kooli üleriiklikus riigieksami-pingereas neljandalt kohalt kaheksandaks langemist selgitada asjaolu, et osa nende helgemaid päid läbis rahvusvahelise õppe ega teinud seetõttu riigieksameid.

«Üheks riigieksamite keskmist punktisummat langetavaks teguriks võib olla tõsiasi, et osa parimatest antud lennu õpilastest ei teinud riigieksameid,» rääkis Kruusimägi Postimees.ee’le.

«Riiklikul õppekaval õppijatest osa ei suutnud oma võimeid eksamil täielikult realiseerida ning kokkuvõtlikuks tulemuseks oli madalam punktisumma.»

Tänavu oli esimene aasta, kus inglise kolledži sai lõpetada lisaks riiklikule õppekavale rahvusvahelist IB DP ehk International Baccalaureate Diploma Programme’i läbides.

IB DP järgi hakkas inglise kolledž õpetama 2009. aasta sügisel ning tänavu lõpetas selle esimene lend. See on rahvusvaheliselt tunnustatud õppekava, mille diplomit aktsepteerib rohkem kui 80 tunnustatud ülikooli maailmas, sealhulgas Tartu Ülikool.

Kui vaadata õppeaineti, siis enim langes inglise kolledži tulemus eesti keeles – kirjandite keskmine hinne langes 72 punktini ehk 9,69 punkti võrra.

Kruusimägi sõnul on selline langus üllatus. «Tegemist on erakordselt ebameeldiva olukorraga õpilaste jaoks, sest jälgides õpilaste edasijõudmist gümnaasiumiastmel ei ennustanud miski sellist tulemust,» märkis ta.

«Analüüsimist ja põhjus-tagajärg seose leidmiseks on mõtteainet õpetajatel, juhtkonnal ja paraku tagantjärele ka lõpetajatel.»

Mida kavatseb kool teha enda tulemuste parandamiseks, selles osas Kruusimägi esialgu selgeid lubadusi välja ei käinud.

«Muutused võivad tuua kaasa tagasilööke. Seda teadvustades saame hoida tähelepanu all tegevused, mis tagavad õpilaste võimete avaldumise hetkedel, mis on olulised nende edaspidiste plaanide realiseerumiseks,» teatas ta.

Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus avalikustas täna iga Eestimaa kooli keskmised tulemused iga riigieksami kohta. Kui koolis oli vastava eksami tegijaid vähem kui viis, siis seda eraldi välja ei toodud.
 

Tagasi üles