Riigieksamite koondvõrdluses viienda koha saanud vene kodukeelega noori õpetav Tallinna humanitaargümnaasium ei tee direktori väitel midagi selleks, et koolide üldpingereas tõusta.
Viiendaks tõusnud kool: pingerea nimel me eraldi ei pinguta
«Tublid lapsed, tublid õpilased, motivatsioon on neil tugev, õpetajate kollektiiv muutub meil väga vähe,» üritas koolijuht Luule Kösler põhjendada, miks nende kool mulluse 11. koha viienda vastu vahetas.
Tema sõnul kool selleks midagi eraldi ette ei võta, et pingeridades kõrgetel kohtadel figureerida – näiteks ei survestata õpilasi mõnd riigieksamit valima või teist mitte valima.
Siiski tunnistas direktor, et kool on viimastel aastatel võtnud südameasjaks matemaatikaõpetuse taseme tõstmise - varasemate madalate eksamitulemuste valguses.
«See oli valus küsimus, oleme paar aastat matemaatikaga tegelenud. Meil oli selle üle tõeliselt hea meel,» viitas ta tänavusele keskmisele hindele 76,4, mis on ligi kümme punkti parem tulemus kui mullu.
Direktori sõnul on Tallinna humanitaargümnaasium kool venekeelsest perest pärit lastele, kellele õpetatakse tavapärasest rohkem aineid eesti keeles. Nii õpetatakse ühes paralleelis kogu põhikooli jooksul kõiki aineid peale vene keele ja matemaatika eesti keeles. Ta täpsustas, et tegu pole siiski keelekümblusklassiga, kuna kasutatakse mitte keelekümblusõpikuid, vaid neid õpikuid, mida eestikeelsetes koolides.
Mullu oli Tallinna humanitaargümnaasiumi riigieksamite keskmine 76,46, tänavu aga 80,14. Selle tulemusega tõusis ta Eesti edukaimaks venekeelseid noori õpetavaks kooliks.